We use “cookies” to analyze user traffic and remarketing. Detailed information can be found in Privacy Policy.
You may be interested in...
Best Practices for eCommerce
200+ recommendations for improving UX/UI for eCommerce
Opportunities and risks of PSD2 in Poland
Systematization of knowledge about PSD2 deepened with expert comments
UX 4 Managers
Practical guide, from what is important in UX
How to redesign e-commerce
Description of the process of redesign of sales platforms
#108 UX Thursday
Every other Thursday an inspiring dose of content about UX and products
How to sell more with UX
Practical guidance based on data and examples
Develop your design skills and stay on top of trends in experience design.
Tym razem wchodzimy w świat designu z energią godną samego Tesli – bo dobre projektowanie to nie magia, tylko dobrze przewodząca logika.
Wraz z zakończeniem roku szkolnego i początkiem kalendarzowego lata przychodzi pora na odrobinę oddechu, ale też refleksji nad projektowaniem, które realnie wspiera użytkowników w codziennych wyzwaniach.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
W tym wydaniu newslettera sprawdzamy, jak projektować bezpieczne i odpowiedzialne rozwiązania, które nie obciążają użytkowników – ani poznawczo, ani etycznie. Zajrzymy też do wnętrza aplikacji audio, gdzie jeden mały toast notification zrobił dużą różnicę oraz podpowiemy, jak przygotować dokumentację UX, która ułatwia życie zespołom developerskim.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Jak skutecznie personalizować doświadczenia użytkowników, by nie przekroczyć granicy prywatności? Jak unikać dark patterns i zamiast manipulacji budować zaufanie? Analizujemy również wewnętrzne bariery organizacyjne, które mogą hamować efektywność UX.
W tym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się narzędziom i strategiom, które usprawniają pracę zespołów i poprawiają doświadczenia użytkowników. Analizujemy, jak Loom zdobył popularność w świecie B2B, w jaki sposób AI automatyzuje marketing i oszczędza cenny czas, a także jak integracja CCaaS i CRM usprawnia obsługę klienta.
W dzisiejszym CX Czwartku przyglądamy się temu, jak sztuczna inteligencja zmienia nasze oczekiwania – od personalizacji po proaktywne wsparcie. Zastanawiamy się także nad tym, czy AI powinno naśladować ludzkie emocje oraz jakie błędy popełniane są przy projektowaniu rozwijanych menu.
W dzisiejszym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się kluczowym aspektom UX w e-commerce i ochronie zdrowia, a także polecamy wartościowe źródła wiedzy dla product managerów. Zaczynamy od analizy stron produktowych – badania Baymard Institute pokazują, że większość z nich nadal wymaga poprawy. Następnie przyglądamy się trendom w cyfrowej opiece zdrowotnej oraz najlepszym praktykom UX dla aplikacji medycznych. Na koniec polecamy książki i podcasty, które pomogą rozwijać kompetencje w product management.
For 3 years we have been sending to more than 6000 readers an overview of the most interesting articles from the UX world
On the occasion of the World Backup Day, we reviewed the links that were included on the occasion of our Thursday lists, checking which topics appeared among the content we searched for most. Below you will find the effect of this operation in the form of several texts: about empathy and ethics in design, the adaptation of web analytics to the GDPR and the specifics of content creation for the metaverse. There was also another portion of sample interfaces that can serve as inspiration when designing.
Responsive Web Design is the answer to the needs related to the support of different display resolutions when using the Internet. For the first time this concept was used by Ethan Marcotte, who in his article touched on the topic of the design of a flexible grid and images, as well as media queries. What exactly is RWD and what to look for when creating a responsive website?
The changes taking place in the world over the past few weeks have made hell freeze several times already. The need for change, the ways to do it and the role that design can play in this context are all the texts of our Thursday summary. By the way, we remind you that today is St. Patrick's Day - a little different than usual, because the traditional Global Greening was combined this year with the colors of Ukraine.
For obvious reasons, our list today is a little different, because we now treat every day as a day of supporting Ukraine. We hope that the texts and links collected below will help you to add your own bricks to actions that will bring at least a little relief to our Ukrainian neighbors. We also encourage you to talk about the war in Ukraine invaded by Vladimir P.'s army — loudly and without euphemisms.
The Likert scale is one type of rating scale often used in UX surveys. It allows you to obtain from the questioner his opinion on a given topic - perception, preferences or beliefs. What exactly is it and where can it be checked?
Today, a variety of solutions are available on the market — applications, systems, programs. So how do you stand out from the crowd? The price may not be enough, but the quality is. The matter is facilitated by optimal UX, UI, which help build user loyalty. Why pay attention to customer experience?