We use “cookies” to analyze user traffic and remarketing. Detailed information can be found in Privacy Policy.
You may be interested in...
Best Practices for eCommerce
200+ recommendations for improving UX/UI for eCommerce
Opportunities and risks of PSD2 in Poland
Systematization of knowledge about PSD2 deepened with expert comments
UX 4 Managers
Practical guide, from what is important in UX
How to redesign e-commerce
Description of the process of redesign of sales platforms
#108 UX Thursday
Every other Thursday an inspiring dose of content about UX and products
How to sell more with UX
Practical guidance based on data and examples
Develop your design skills and stay on top of trends in experience design.
Tym razem wchodzimy w świat designu z energią godną samego Tesli – bo dobre projektowanie to nie magia, tylko dobrze przewodząca logika.
Wraz z zakończeniem roku szkolnego i początkiem kalendarzowego lata przychodzi pora na odrobinę oddechu, ale też refleksji nad projektowaniem, które realnie wspiera użytkowników w codziennych wyzwaniach.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
W tym wydaniu newslettera sprawdzamy, jak projektować bezpieczne i odpowiedzialne rozwiązania, które nie obciążają użytkowników – ani poznawczo, ani etycznie. Zajrzymy też do wnętrza aplikacji audio, gdzie jeden mały toast notification zrobił dużą różnicę oraz podpowiemy, jak przygotować dokumentację UX, która ułatwia życie zespołom developerskim.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Jak skutecznie personalizować doświadczenia użytkowników, by nie przekroczyć granicy prywatności? Jak unikać dark patterns i zamiast manipulacji budować zaufanie? Analizujemy również wewnętrzne bariery organizacyjne, które mogą hamować efektywność UX.
W tym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się narzędziom i strategiom, które usprawniają pracę zespołów i poprawiają doświadczenia użytkowników. Analizujemy, jak Loom zdobył popularność w świecie B2B, w jaki sposób AI automatyzuje marketing i oszczędza cenny czas, a także jak integracja CCaaS i CRM usprawnia obsługę klienta.
W dzisiejszym CX Czwartku przyglądamy się temu, jak sztuczna inteligencja zmienia nasze oczekiwania – od personalizacji po proaktywne wsparcie. Zastanawiamy się także nad tym, czy AI powinno naśladować ludzkie emocje oraz jakie błędy popełniane są przy projektowaniu rozwijanych menu.
W dzisiejszym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się kluczowym aspektom UX w e-commerce i ochronie zdrowia, a także polecamy wartościowe źródła wiedzy dla product managerów. Zaczynamy od analizy stron produktowych – badania Baymard Institute pokazują, że większość z nich nadal wymaga poprawy. Następnie przyglądamy się trendom w cyfrowej opiece zdrowotnej oraz najlepszym praktykom UX dla aplikacji medycznych. Na koniec polecamy książki i podcasty, które pomogą rozwijać kompetencje w product management.
For 3 years we have been sending to more than 6000 readers an overview of the most interesting articles from the UX world
Today, the people of the United States celebrate Thanksgiving, and we are starting to think about Christmas. Stop writing a letter to Santa Claus for a moment and read about the future of e-commerce, creating space for teams to be creative and designing typography. Today we complete the list with a handful of insights on the role and scope of testing in the design process.
This Thursday is very explosive - the British celebrate Guy Fawkes Day. And since there are fireworks, it must be special. We prepared the 47th edition of UX Thursday together with Tribe47, who are the content curators for today's episode. Tribe47 is a boutique digital marketing agency that helps ecommerce businesses (and beyond) grow online with efficient sales funnels.
HELLO! We welcome you today in capital letters on the occasion of CAPS LOCK Day. We hope that we will draw your attention even more clearly to the articles selected for compilation.
The increasing number of jobs in the IT industry and the tempting prospect of working in a friendly environment, giving the opportunity to develop, is the reason for the increase in interest in the topic: UX design in recent years. Some consider this profession as a good way to change work to a more creative one, giving more opportunities to solve interesting problems.
Data analysis involves drawing conclusions from existing data (e.g., on a narrow group of subjects) and then translating the results into a broader context (e.g. the entire target group). Such data can be collected through surveys, card sorting, A/B tests, UX research, among others.
Our graphic designer decided to immortalize as many as 4 holidays, including World Octopus Day — try to decode the others. After such a warm-up, we offer you texts about planning your career as a UX designer, creating a brief for a website and methods of testing with the participation of users. In the practical part, deal with tables on mobile devices and take a look at the recurring trends in graphic design.