Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w pierwszym artykule poświęconym UX Basics. Zatapiamy się w treściach i funkcjonalnościach wspierając się dwoma podstawowymi technikami. Pozwól, że opowiemy o tym procesie z naszej perspektywy.
Przypominamy, że jeśli chcielibyście się z nami podzielić ciekawymi linkami ze świata UX, przesyłajcie swoje propozycje na newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je w następnych UX czwartkach.[FM_form id=”1″]
Valentin Radu, założyciel i CEO Omniconvert, w kompleksowy sposób opisuje, jak zadbać o dostarczenie klientom powodów, by wracali do naszego e-commerce’u.
Do tego Uizard – aplikacja dla projektantów pozwalająca na ekspresowe przerabianie analogowych szkiców na wersje cyfrowe, a na deser the best of design z wystąpień podczas TED, czyli selekcja ekipy InVision. Niech to będzie dla Was naprawdę dobrze zaprojektowane 12 miesięcy!
Dziś mamy dla Was solidną porcję eksperckich porad, które z pewnością przydadzą się podczas projektowania, ale także w bezpośredniej współpracy z klientami. Do tego nowe narzędzie od Microsoftu i rzut oka na zmiany, jakie dla swoich użytkowników szykuje ekipa spod znaku zielonej sowy.
A może i Wy chcielibyście się z nami podzielić nowinkami lub ciekawostkami ze świata UX i e-commerce? Swoje propozycje możecie wysyłać na adres: newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je naszym czytelnikom w kolejnych UX Czwartkach!Do poczytania![FM_form id=”1″]
Badania UX kojarzyć się mogą głównie z badaniem użyteczności. Jednak pojęcie to zawiera w sobie o wiele więcej treści. Badania użytkowników dzielimy ze względu na metody na jakościowe oraz ilościowe. Mogą dotyczyć one prac nad obecnym już na rynku produktem i jego udoskonaleniem lub też przeprowadzane są zanim jeszcze produkt powstanie. Są takie, które swoim procesem przypominają podejście “lean”, czyli bardzo rozbudowany proces, a są też takie, które zamknąć można w trakcie kilku sesji. Wniosek z tego taki, że badań i podejść do nich jest tak wiele, jak wiele pomysłów na ich realizację, pod warunkiem poprawności metodologicznej. Te najbardziej popularne i najczęściej wykorzystywane w UX mają jednak przede wszystkim jasno określoną metodologię, co przekłada się na wystandaryzowany proces.
Zanim przejdziemy do opisywania praktyk UX, dzielimy się z Wami podstawowymi zwrotami, które regularnie występują w artykułach i komunikacji z branżą UX, a które nie zawsze są oczywiste dla osób z zewnątrz.
Pamiętasz nas ostatni wpis o 4 rodzajach błędów poznawczych, które najprawdopodobniej popełniasz w pracy UX? Kolejna dobra wiadomość jest taka, że większość błędów ma swoją ciemną i jasną stronę. Wystarczy tylko odpowiednio je wykorzystać w trakcie projektowania. I tak gdy użytkownik:
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Google Analytics to jedno z najlepszych narzędzi do badania ruchu, rynku oraz skuteczności kampanii marketingowych. Może jednak służyć również do śledzenia wskaźników, które podpowiedzą co zrobić, aby ulepszyć UX produktu cyfrowego. Jak dane Google Analytics wpływają na możliwości rozwojowe stron internetowych lub aplikacji?
Dziś Dzień Ratownictwa Medycznego - święto osób, które często na skraju swojej wytrzymałości niestrudzenie ratują inne życia. Do kawy proponujemy artykuły o porządkach, (nie)dosłowności interfejsów i kłamliwych ankietach. Ponad to wspólnie zastanowimy się czy projektować powinno się dla przyjemności użytkowników i poszukamy narzędzi, które nie będą nas ograniczać.
Dzisiaj Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, więc znajdźcie publiczność, usiądźcie wygodnie i do dzieła. A do przeczytania macie teksty o możliwościach zmiany w podejściu do projektowaniu UX/UI, fenomenie TikToka oraz angażowaniu użytkowników odpowiednio dobranym projektem dźwięku i wyskakujących okienek. Na koniec zostawcie sobie instrukcję do ćwiczeń z kreatywności.
Umiejętność zrozumienia potrzeb klientów to podstawa w projektowaniu UX. Skutecznym sposobem na poznanie doświadczeń użytkowników są badania UX ilościowe i jakościowe. Te drugie pozwalają na dotarcie do umysłów odbiorcy i uzyskanie informacji, jak ulepszyć produkt.
Sortowanie kart to prosta i stosunkowo tania metoda, która ma pomóc w zrozumieniu sposobu strukturyzacji i organizacji treści przez użytkownika w jak najbardziej logiczny dla niego sposób. Card sorting można przeprowadzać na wiele sposobów, m.in. na papierze, na karteczkach Post-It czy też dzięki narzędziom internetowym, działającym w trybie zdalnym.
Międzynarodowy Dzień Kropki przypada w Dniu Olewania Systemu, więc wybaczamy dzisiaj czworonogom (w szczególności naszej Kropce), jeśli w ramach świętowania wybiorą przedłużenie drzemki kosztem spaceru w mokry poranek. Wygospodarowany czas proponujemy wykorzystać na lekturę wykładu o genezie i konsekwencjach tworzenia standardów sieciowych, wpisu o problemach z czytelnością treści oraz zestawienia istotnych elementów projektu centrum wsparcia klienta. Wracamy też do przemyśleń dotyczących tworzenia portfolio, a kończymy esejem na temat projektowania doświadczeń osób zmęczonym wszechobecnym hałasem.