Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
15/9/2022

UX Czwartek #94

Illustration of laptop, notebook, person reading

Międzynarodowy Dzień Kropki przypada w Dniu Olewania Systemu, więc wybaczamy dzisiaj czworonogom (w szczególności naszej Kropce), jeśli w ramach świętowania wybiorą przedłużenie drzemki kosztem spaceru w mokry poranek. Wygospodarowany czas proponujemy wykorzystać na lekturę wykładu o genezie i konsekwencjach tworzenia standardów sieciowych, wpisu o problemach z czytelnością treści oraz zestawienia istotnych elementów projektu centrum wsparcia klienta. Wracamy też do przemyśleń dotyczących tworzenia portfolio, a kończymy esejem na temat projektowania doświadczeń osób zmęczonym wszechobecnym hałasem.

Globalna sieć jako efekt umowy

Jeremy Keith sięga do historii technologii, żeby pokazać, jak arbitralne decyzje z przeszłości wpływają na rozwiązania stosowane obecnie w przeglądarkach i na stronach internetowych. Możecie przeczytać artykuł, ale nieco lepiej wypada on jako prezentacja z komentarzem autora (link dostępny jest nad tekstem).

Standardy dla kontrastu i kolorów

Tekst Andrew Somersa ze Smashing Magazine pomaga zmierzyć się z tematem czytelności treści na stronach internetowych. Autor omawia mechanizmy ludzkiej percepcji w przypadku kontrastu i kolorów, wyjaśnia przyczyny najczęstszych problemów oraz dzieli się wskazówkami na temat optymalnej prezentacji treści.

Pomysły na centrum wsparcia użytkownika

Na blogu Growthdot Natalia Zhontsa prezentuje rozwiązania, które mogą stanowić inspirację podczas projektowania centrum pomocy użytkownika. Autorka omawia 7 aspektów tego typu projektów, ilustrując wpis licznymi przykładami.

Jak zaprezentować case study?

Eric Chung z UX Planet analizuje błędy popełniane przez projektantów UX podczas tworzenia portfolio. W tekście znalazło się 5 kwestii wartych rozważenia, jeśli chcecie, żeby prezentacja studium przypadku przyciągnęłą uwagę rekruterów. 

Nie każ mi słuchać

Na stronie startupu Splice znajdziecie artykuł zachęcający do refleksji na tym, jak dźwięki emitowane przez nasze prywatne urządzenia wpływają w przestrzeń publiczną oraz do przemyślenia tej kwestii w kontekście poprawy doświadczeń użytkowników. 

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference