Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
Proces projektowania UX nowych rozwiązań powinien angażować jednakowo dwie strony: klientów oraz projektantów. Wpływa to znacząco na jakość pracy i poczucie kontroli nad realizowanym zadaniem.
Testy A/B polegają na równoległym działaniu dwóch wersji tej samej strony, które różnią się tylko jednym elementem. Obie wersje pokazane są takiej samej liczbie użytkowników, dzięki czemu można sprawdzić, czy element, którym różnią się strony wpływa na poruszanie się użytkowników i jeśli tak, to która z wersji wypada lepiej. Tego typu testy pomagają stwierdzić, czy planowane zmiany wpłyną na wzrost konwersji. Dobrym pomysłem może być dodanie do testu element analizy jakościowej, czyli np. ankietę. Wyniki testu A/B pokazują jak użytkownicy poruszają się po stronie, a ankieta pozwala ustalić, dlaczego podjęli akurat takie działania.
“Kraj sklepikarzy”. Tak podobno Napoleonowi Bonaparte zdarzyło się swego czasu określić Anglię, którą zamierzał podbić. Nie żeby był wielkim miłośnikiem tamtejszego customer experience, jednak Brytyjczycy musieli mieć smykałkę do interesów, skoro nawet buńczuczny Francuz zwrócił na to uwagę.
W 1922 roku pewien młody chłopak z Kansas City przybył do Kalifornii z głową pełną pomysłów i niezwykłą pasją do tworzenia animacji. W rodzinnym mieście zostawił kilka życiowych niepowodzeń – zwolnienie z redakcji lokalnej gazety Missouri Newspaper za “zbyt małą kreatywność” czy bankructwo własnego niewielkiego laboratorium filmowego. Dlatego oprócz teczki amatorskich szkiców nie mógł się pochwalić żadnym doświadczeniem, więc studia filmowe w Los Angeles nie chciały go zatrudnić.
Sam etap projektowania UX jest bardzo złożony. Mimo iż klienci bardziej czekają na efekt wizualny, niż na wyniki testów, to należy do niego podejść równie metodycznie. Projektowanie funkcjonalne składa się z kilku etapów, które właściwie zrealizowane pozwolą stworzyć narzędzie dedykowane końcowemu użytkownikowi.
Mapa doświadczeń (z ang. Customer Journey Map), służy przedstawieniu wszystkich doświadczeń użytkownika z daną marką, a więc pokazuje jego cele, działania oraz odczucia nie tylko w momentach styczności z marką, ale także przed i po danej interakcji. Oznacza to, że badany jest proces już od momentu, gdy np. przemknie mu przez myśl kupienie czerwonej koszuli, choć nie wie jeszcze jakiej marki, aż do momentu, gdy klient posiada już konkretną koszulę i zdążył powiedzieć o niej swoim znajomym, pochwalić się w Social Media i skorzystać z pomocy przy zwrocie towaru i wymianie na mniejszy rozmiar.
Jak trafić do “doliny niesamowitości”? Pamiętacie syntezator Ivona i jej sztuczny, obojętny ton? Nie wydałaby platynowej płyty, nawet gdyby coverowała Beatlesów, bo słuchanie jej było po prostu męczące. A dlaczego? Bo obcowanie ze sztuczną inteligencją, która niezbyt dobrze imituje człowieka nie jest przyjemne i właśnie wtedy wpada się do doliny niesamowitości, a raczej niesamowitego dyskomfortu (co potwierdzają badania). Trzeba więc nieźle uważać wdrażając takie nowinki, bo granica między “doliną niesamowitości”, a faktyczną niesamowitością jest jak różnica między czekoladą a wyrobem czekoladopodobnym.
Nowy projekt biznesowy, nowa marka, oryginalne rozwiązania. iluve.com – nowy gracz ecommerce w branży oświetleniowej jakiego jeszcze nie było. Za analizę biznesową, stworzenie marki oraz opracowanie projektu funkcjonalnego odpowiadała agencja IDEACTO, a za jego dostosowanie i wdrożenie firma Bold Brand Commerce.
Swego czasu Inglot postanowił rozszerzyć swoją działalność na rynek Arabii Saudyjskiej, rynek bardzo specyficzny. Polska marka otworzyła tam swoje sklepy, zaprojektowane według standardów europejskich i… okazało się, że nie spełniają one standardów arabskich. Jest tam po prostu zupełnie inny model robienia zakupów – w Europie do sklepu Inglota wchodzi kobieta, która akurat ma wolne popołudnie i chce się zrelaksować, chce mieć chwilę dla siebie, chce poszaleć w czasie shoppingu. Obsługuje ją jedna ekspedientka, która pomaga jej trafić w potrzeby. Tymczasem w Arabii Saudyjskiej kobieta zabiera na zakupy kilka swoich koleżanek, które doradzają jej w wyborze, a więc do salonu Inglota nie wchodzi jedna klientka, a pięć. Dlatego potrzebna jest większa przestrzeń i większa liczba personelu. Poza tym, kluczową rolę odgrywają względy kulturowo-religijne, bo kobieta w burce nie może malować się publicznie. Inglot musiał więc przygotować specjalne kabiny, w których jest taka możliwość. Wszystko jednak okazało się już po wejściu na rynek. Wyszło zatem, że Inglot niezbyt dokładnie przeprowadził badania i analizę – a to najważniejszy punkt programu, bo jeśli ma być show, to artysta musi się do niego przygotować i wiedzieć przed jaką publicznością występuje. Również przez internet.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Kilka tygodni temu swoją premierę miał nowy serwis firmy Black Point – producenta alternatywnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek. Ideacto odpowiedzialne było za projekt funkcjonalny, graficzny oraz wdrożenie.
Agencja interaktywna Ideacto wykonała funkcjonalny oraz graficzny projekt dla sklepu internetowego Ceramiki Paradyż – wiodącego producenta płytek ceramicznych. W sklepie dostępnych jest ponad 3.000 produktów do zastosowania wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.
We wrześniu 2013 Agencja Interaktywna Ideacto rozpoczęła współpracę z Wydawnictwem Lekarskim PZWL, będącym najstarszą i największą oficyną medyczną w Polsce. Do zadań Ideacto należy zarządzanie aktywnością w mediach społecznościowych, od administracji fan pagem po prowadzenie kampanii promocyjnych oraz wizerunkowych Klienta.
Agencja interaktywna Ideacto rozpoczęła współpracę z firmą AmRest Holdings SE – właścicielem ponad 688 restauracji w Stanach Zjednoczonych, Europie środkowo-wschodniej oraz Azji, będąca reprezentantem takich marek jak KFC, Pizza Hut, Starbucks, Burger King.
Do zespołu Ideacto dołączyła Magdalena Kościelna, która objęła stanowisko specjalisty ds. social media. Magda będzie odpowiedzialna za współtworzenie i realizację strategii komunikacyjnych, zarządzanie treściami i społecznościami, wspierając i rozwijając w Ideacto również dział wideo – wespół z Grzegorzem Cholewą.
Agencja Interaktywna Ideacto sp. z o.o. nawiązała współpracę na wyłączność z firmą Cartman, która stoi za produkcją prawdopodobnie najlepszej kampanii wirusowej w polskiej sieci - projektu Barbara Kwarc (zwana również „Panią Barbarą”).