You may be interested in...
Best Practices for eCommerce
200+ recommendations for improving UX/UI for eCommerce
Opportunities and risks of PSD2 in Poland
Systematization of knowledge about PSD2 deepened with expert comments
UX 4 Managers
Practical guide, from what is important in UX
How to redesign e-commerce
Description of the process of redesign of sales platforms
#108 UX Thursday
Every other Thursday an inspiring dose of content about UX and products
How to sell more with UX
Practical guidance based on data and examples
Develop your design skills and stay on top of trends in experience design.
Tym razem wchodzimy w świat designu z energią godną samego Tesli – bo dobre projektowanie to nie magia, tylko dobrze przewodząca logika.
Wraz z zakończeniem roku szkolnego i początkiem kalendarzowego lata przychodzi pora na odrobinę oddechu, ale też refleksji nad projektowaniem, które realnie wspiera użytkowników w codziennych wyzwaniach.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
W tym wydaniu newslettera sprawdzamy, jak projektować bezpieczne i odpowiedzialne rozwiązania, które nie obciążają użytkowników – ani poznawczo, ani etycznie. Zajrzymy też do wnętrza aplikacji audio, gdzie jeden mały toast notification zrobił dużą różnicę oraz podpowiemy, jak przygotować dokumentację UX, która ułatwia życie zespołom developerskim.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Jak skutecznie personalizować doświadczenia użytkowników, by nie przekroczyć granicy prywatności? Jak unikać dark patterns i zamiast manipulacji budować zaufanie? Analizujemy również wewnętrzne bariery organizacyjne, które mogą hamować efektywność UX.
W tym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się narzędziom i strategiom, które usprawniają pracę zespołów i poprawiają doświadczenia użytkowników. Analizujemy, jak Loom zdobył popularność w świecie B2B, w jaki sposób AI automatyzuje marketing i oszczędza cenny czas, a także jak integracja CCaaS i CRM usprawnia obsługę klienta.
W dzisiejszym CX Czwartku przyglądamy się temu, jak sztuczna inteligencja zmienia nasze oczekiwania – od personalizacji po proaktywne wsparcie. Zastanawiamy się także nad tym, czy AI powinno naśladować ludzkie emocje oraz jakie błędy popełniane są przy projektowaniu rozwijanych menu.
W dzisiejszym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się kluczowym aspektom UX w e-commerce i ochronie zdrowia, a także polecamy wartościowe źródła wiedzy dla product managerów. Zaczynamy od analizy stron produktowych – badania Baymard Institute pokazują, że większość z nich nadal wymaga poprawy. Następnie przyglądamy się trendom w cyfrowej opiece zdrowotnej oraz najlepszym praktykom UX dla aplikacji medycznych. Na koniec polecamy książki i podcasty, które pomogą rozwijać kompetencje w product management.
For 3 years we have been sending to more than 6000 readers an overview of the most interesting articles from the UX world
Our many years of experience with e-commerce customers has shown that in many cases, store owners want to minimize the number of calls from customers in the first place. It turns out that for many users it is more convenient to call the phone number that is always visible in the header of the site, than to look for the information they need. In order to reduce the frequency of direct contact, we always focus on a clear presentation of information and the transparency of the store. Thanks to hundreds of audits carried out, we were able to observe what mistakes shop owners most often make and how customer satisfaction increases after the implementation of changes. If you want to achieve the same effect at low cost — we invite you to read!
Today is Tiro Day, so get ready for a big load. Check out useful statistics for website design and tips on how to create a product description. Find out how to build your brand identity and use what your potential users have to say. In addition to the main list, you will also find several ways to earn extra for graphic designers*.
Warm your hands, because you may want to scroll through texts about CRO and UX relationships and legitimacy by conducting a UX audit. In addition, tips on mobile application design, reflections on the privacy paradox that accompanies the acquisition of user data, and a few loose remarks about the organization of work of the UX designer. All this on the International Day of Left-Handed People.
Instead of a recipe for a delicious pie, we spotted a handful of tips on the web about designing credible, rationally organized and clear content, a reminder of a few principles of mobile design, and considerations about UX's relationship with AI. On the occasion of International Cheesecake Day, however, we did not forget about dessert.
Conversion Rate Optimization (CRO) undoubtedly requires knowledge of the implementation, operation and interpretation of the results of analytical tools. Only the largest e-commerce sites will be able to comprehensively implement the CRO process within their team (in-house). Most stores and online services will have to resort to external competencies.
The homepage is a place through which not much traffic passes in online stores - usually users are directed to a list or product card directly from a search engine or advertisement. However, if users decide to go to the homepage, they should not spend a lot of time on it, but only smoothly proceed to the selection of the product and the purchase.