Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


10 najważniejszych rzeczy
12/7/2020

10 rzeczy, które powinna zawierać karta produktu w Twoim sklepie

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Karta produktu w każdym e-commerce to miejsce, z którego użytkownik jest już tylko o krok od dodania produktu do koszyka. Strategią każdego sklepu jest to, aby użytkownicy nie wychodzili z oczekiwanej ścieżki. Każdy chce jak najszybciej doprowadzić swojego użytkownika do zakupu, jednak często potencjał różnych podstron nie jest nadal wykorzystywany. W tym artykule odkryjemy przed Wami tajniki wykorzystywane na kartach produktu i elementy, które często są pomijane. Skupiliśmy się na elementach, które pomogą zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie i przekonają użytkowników do zakupu.

Przechodząc do konkretów, poniżej lista 10 rzeczy, które powinna zawierać karta produktu w Twoim sklepie, aby lepiej sprzedawać, uszeregowana od elementów podstawowych do tych bardziej zaawansowanych.

Wyróżnienie cech produktu najważniejszych dla klientów

Treść opisu nie powinna być za długa, ale powinna skupiać się wokół cech najważniejszych dla klientów. Szczegółowe informacje można uwzględnić w zakładce dotyczącej parametrów technicznych lub po rozwinięciu opisu (np. “Zobacz więcej”, “Rozwiń opis”). Pamiętaj, aby język był dla wszystkich zrozumiały. Miej na względzie użytkowników, którzy pierwszy raz kupują produkt danego typu, nie znają słownictwa branżowego lub po prostu szybko przechodzą przez stronę, nie chcą spędzać dużo czasu, zastanawiając się na użytym słownictwem i jedynie skanują wzrokiem jej treść.

Wyróżnienie ceny promocyjnej

Zadbaj o odpowiednią prezentację ceny. Jeżeli produkt jest objęty promocją, podaj jego wcześniejszą cenę oraz procentową wartość obniżki. W okolicy nazwy produktu można dodać etykietę “Promocja” wyróżnioną przyciągającym wzrok kolorem.

Dostęp do informacji o wysyłce, płatnościach, zwrotach, gwarancji

Zapewnij użytkownikom możliwość sprawdzenia podstawowych informacji, bez konieczności przechodzenia do osobnych zakładek na stronie. Już przed zakupem rozwiej wątpliwości użytkowników i poinformuj ich o sposobach i czasie wysyłki, o dostępnych płatnościach, o czasie na zwrot produktu lub o gwarancji, jeśli obejmuje dany produkt. Tego typu krótkie informacje warto umieścić na karcie produktu, w okolicy przycisku dodania do koszyka. Powinny być klikalne, aby użytkownicy mogli rozwinąć więcej treści (np. wszystkie opcje dostawy razem z czasem oczekiwania na wysyłkę) w oknie modalnym lub na dropdownie.

Zdjęcia dobrej jakości, pokazujące produkt w sytuacji użycia

Pamiętaj o odpowiednich zdjęciach produktu, które po przybliżeniu będą nadal dobrej jakości, będą pokazywały szczegóły produktu (np. zbliżenie na materiał) oraz pokażą produkt w sytuacji użycia, dzięki czemu użytkownicy będą mogli porównać skalę produktu (np. długość sukienki, wielkość narzędzia). Warto rozważyć opcję dodania materiału video z produktem w użyciu.

Poinformowanie o stanie magazynowym produktu

Zawsze informuj o dostępności produktu, szczególnie gdy jest ona niska. Informacja typu “Ostatnie 5 sztuk” zachęci użytkowników do szybszego podjęcia decyzji o zakupie. Dodatkowo, mogą wskazywać na popularność produktu, co będzie dla użytkowników potwierdzeniem, że produkt ten jest dobrej jakości i warto dokonać zakupu.

Proponowanie produktów komplementarnych lub podobnych

Pokazanie już na karcie innych wariantów lub produktów, które mogą uzupełnić zakup, będzie zabezpieczeniem przed cofaniem się użytkownika do listy produktów. Dzięki temu rozwiązaniu, użytkownicy będą mogli przechodzić przez różne produkty dużo szybciej i łatwiej lub nawet dodawać je do koszyka bezpośrednio z karty produktu. Pamiętaj, aby proponowane produkty były związane z tym, na którym znajduje się użytkownik. Trafione propozycje zdecydowanie ułatwiają eksplorowanie sklepu i podnoszą satysfakcję potencjalnych klientów.

Możliwość zapisania się na listę oczekujących

W wypadku produktów czasowo niedostępnych, należy dać użytkownikom możliwość zapisania się na powiadomienie przez e-mail, kiedy produkt będzie ponownie dostępny w ofercie. Będzie to potwierdzenie, że użytkownikowi rzeczywiście zależy na danym produkcie i nie chce decydować się na podobne produkty lub zamienniki. Dopilnuj, aby produkt ten był w miarę możliwości szybko dostępny, poinformuj użytkownika o potencjalnym czasie oczekiwania i bądź z nim w kontakcie kiedy zakup produktu będzie już możliwy. Deklaracja klienta o zapisaniu się na listę oczekujących jest swoistym potwierdzeniem dużego zainteresowania zakupem. Zadbaj o to, aby go nie utracić.

Najczęściej zadawane pytania

Jeżeli produkt jest rozbudowany, decyzja o jego zakupie jest zazwyczaj dłuższa i produkt nie należy do tych kupowanych pod wpływem impulsu lub regularnie, warto dodać skróconą wersję FAQ w karcie produktu lub dać użytkownikom możliwość zadawania pytań (Q&A). Pytania w sekcji FAQ powinny dotyczyć kluczowych kwestii, które interesują Twojego klienta i wyprzedzają właściwie jego obawy. Ważne jest dopasowanie pytań do charakterystyki produktu (np. “Jak zamontować roletę?”). Dzięki temu użytkownik poczuje się bezpieczny, nie będzie musiał szukać informacji na innych podstronach i wychodzić z karty produktu ani kontaktować się z obsługą klienta. Jeśli zdecydujesz się na umożliwienie zadawania pytań przez użytkowników, zadbaj o szybką odpowiedź.

Opinie i oceny innych klientów

Przed zakupem klienci bardzo często sprawdzają opinie o sklepie lub o konkretnych produktach. Zapewnij im dostęp do opinii na swojej stronie, aby nie musieli szukać ich na innych forach czy portalach. Przypominaj im na każdym kroku jak dobrze oceniany jest Twój sklep i, jeśli masz możliwość, dodaj opcję oceniania produktów. Zaufanie klienta wzrośnie a pozytywne oceny przyczynią się do większych zakupów.

Możliwość udostępnienia produktu

Dla użytkowników liczących na opinie przed podjęciem decyzji o zakupie, ważna będzie możliwość doradzenia się zaufanych osób. Daj im możliwość szybkiego udostępnienia linku do produktu przez najczęściej używane komunikatory, np. Messenger, WhatsApp, Gmail itp. Szybsza i łatwiejsza możliwość skonsultowania zakupu przyczyni się do ostatecznych decyzji potencjalnych klientów. Często także w ten sposób użytkownicy zachowują sobie produkty “na później” a ciągły wgląd do nich w oknie konwersacji będzie im przypominać o zakupach w Twoim sklepie.

Mamy nadzieję, że powyższa lista pozwoli Ci łatwo sprawdzić brakujące elementy na Twojej karcie produktu i popchnie Twój sklep do zmiany. Pamiętaj, że monitorowanie zachowań użytkowników i optymalizacja strony według ich potrzeb jest kluczem do wzrostu Twojego biznesu. Sprawdzaj więc, co działa na klientów i wykorzystaj potencjał karty produktu, aby lepiej sprzedawać. Powodzenia!

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference