Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
Jeżeli jesteś, tak jak my, nastawiony na bycie najlepszą wersją UXowca, to musisz wiedzieć, że na samych staraniach się nie kończy! Każdy z nas, zarówno w życiu prywatnym, jak i profesjonalnym, ulega tzw. pułapkom myślenia. Inaczej, bardziej fachowo mówiąc, są to błędy poznawcze, czyli sposoby nieracjonalnego spostrzegania rzeczywistości, które odbiegają, często znacząco, od prawdy.
Skąd czerpiemy informacje potrzebne do stworzenia w pełni spersonalizowanych doświadczeń? Poniżej przedstawiamy trzy rodzaje źródeł, z których czerpiemy, potrzebne w procesie personalizacji, informacje na temat naszych odbiorców.
Zwykło się mówić, że pewnych rzeczy nie można kupić, ale serwis eBay widział już wiele towarów nie do kupienia, dlatego twórców portalu chyba nic już nie zaskoczy. Czasem najdziwniejsze pomysły na biznes okazują się być najbardziej trafionymi, a czasem nie – w sieci znajdziemy je wszystkie, wymieszane ze sobą i bez podziału na kategorie. W końcu, czego nie ma w Internecie, tego nie ma na świecie. Wybraliśmy dla Was subiektywną listę najdziwniejszych przedmiotów sprzedawanych poprzez eBay.
Czym różnią się od siebie nawzajem? Jak mądrze wybrać pomiędzy personalizacją a customizacją? I co na ten temat mówi nauka?
Stefan powoli oswajał się z kolejnym początkiem dnia w biurze. Nieuchronnie zbliżał się moment zajrzenia na pocztę – runęła na niego ściana nieodczytanych maili. Jedynie część z nich miała cokolwiek wspólnego z jego pracą, pozostałe to był spam, oferty, zachęcanie do zapisania się na newslettery czy zaproszenia na jakieś spotkania. Przejrzał kilka pierwszych i rzucił okiem na temat “Robisz masę? Najlepsze efekty daje…” – nie robisz. Druga wiadomość zawołała wprost do niego: “Stefan! Promocja na najlepszy schab bez kości” – a jest soczewica dla wegetarian? Tyle maili, a żaden nie był do niego. Otworzył następnego, chociaż jego powieki stawały się ciężkie…
Nowa platforma komunikacyjna eurobanku stawia na ukazanie świata bankowości w bardziej przystępnej dla Klientów formie. Eurobank.pl nie tylko nawiązuje do niecodziennych potrzeb najbardziej wymagających Klientów, ale także wprowadza bardziej funkcjonalne rozwiązania. Za badania zachowań użytkowników, opracowanie projektu funkcjonalnego oraz nowy projekt graficzny odpowiadała agencja IDEACTO, a za jego dostosowanie i wdrożenie firma Blue Services z grupy Blue Media.
Kojarzycie film “Forrest Gump”? Z pewnością tak. Możemy podglądać w nim niezwykłe życie niezbyt bystrego chłopaka, który za sprawą przeróżnych zbiegów okoliczności pojawia się wszędzie tam, gdzie dzieje się coś ważnego dla historii USA, przy okazji trafiając na największe postaci swojej epoki – a to tańczy z Elvisem Presleyem, a to widać go na zdjęciu z Johnem. F. Kennedym, a to rozmawia z Johnem Lennonem. W dodatku wszystko to przed epoką Internetu, który sprawił, że w kilka sekund wszyscy mogą wiedzieć wszystko o wszystkim i wszędzie być. No właśnie, teraz wszędobylskość to już trochę mniejszy wyczyn – szczególnie z wirtualną rzeczywistością, dlatego jeśli do tej pory nie mieliśmy tyle szczęścia, co Forrest, teraz możemy szczęściu dopomóc i to z perspektywy kanapy w salonie.
Jest sobie mózg. Gąbka, która wchłania zarówno przydatne, jak i bezużyteczne rzeczy. Powiązana milionami połączeń. Jak sieć komunikacji miejskiej – poplątana, pogmatwana, a jednak zorganizowana. Jakieś odczucie czy luźna myśl jest jak jazda tramwajem – wybieramy ten odpowiedni, ale tak naprawdę nie mamy wpływu na to jak on pojedzie, ani co stanie się po drodze. Podobnie jest z podświadomością – do niektórych decyzji dojeżdżamy trzymając kierownicę, a do innych jedynie rurkę w tramwaju kierowanym przez naszą intuicję. A może raczej jadąc z czarną opaską na oczach, siedząc na tylnym siedzeniu. Szczególnie na zakupach.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Dzisiaj obchodzimy święto jednego z naszych ulubionych napojów - herbaty! Weźcie do ręki kubek tego gorącego naparu i przejdźcie razem z nami przez dzisiejsze zestawienie. A w nim między innymi o tym, jak gry wideo mogą pomóc w rozwoju projektantów UX/UI, zestawienie funkcjonalnych design systemów, o metodach podnoszenia współczynnika konwersji, a także o tym, dlaczego ludzie w sieci nie czytają.
Ponieważ proces audytu jest dość długi i rozbudowany, osoby odpowiedzialne za niego wspomagają się listą kontrolną. Owa lista ułatwia organizację działań i pozwala sprawdzić, czy żaden z założonych etapów audytu nie został pominięty. Checklisty w poszczególnych projektach różnią się od siebie. Każdy zespół dysponuje różnymi zasobami, czasem i potrzebami. Na czym warto się skupić, tworząc listę kontrolną?
Inspiracją do naszej grafiki były dwa, przypadające na dzisiaj święta: Dzień Numizmatyków oraz Dzień Jubilera. W tym dniu pełnym błyskotek podsuwamy Wam zestaw artykułów, które nadadzą błysku też i Waszym produktom. Wśród nich między innymi o wtyczce do Figmy korzystającej ze sztucznej inteligencji, o rozwijającym się zawodzie UX Writera i nadchodzących w przyszłym roku konferencjach branżowych.
Choć badania z użytkownikami mogą przynieść odpowiedzi na wiele pytań, związanych z produktem cyfrowym, nie zawsze należy przeprowadzać ich pełen pakiet. Postępy w działaniach sprawdzić można również dzięki danym, określanym jako twarde. Do nakreślenia doświadczeń użytkowników służą wartości liczbowe w postaci mierników UX.
Choć projektowanie interfejsu użytkownika kojarzy się najczęściej z nieograniczoną kreatywnością i szukaniem nowych rozwiązań, istnieją jednak pewne zasady, które wpływają na optymalizację całego procesu projektowania. Należy do nich m.in. 8 złotych zasad Shneidermana, które ten stworzył w 1985 roku. Mimo upływu czasu – zasady te są nadal aktualne i używane przez projektantów na całym świecie. Jak brzmią i jakie problemy pomagają rozwiązać?
W tym tygodniu obchodzimy nie tylko Święto Niepodległości ale swój dzień ma pewien niepozorny osobnik - jeż!One nie wiedzą o swoim święcie, ponieważ listopad to czas, w którym zapadają w sen zimowy. Podsuwamy Wam jednak okazję do sprawienia im niespodzianki np. wspierając tę zbiórkę. A w dzisiejszym zestawieniu tekst o tym jak nie kłuć klienta w oczy nieprzyjaznymi komunikatami, artykuł o przygotowaniu strategii marketingowej na zbliżający się Black Friday, a także o tym jak duże marki radzą sobie z komunikacją w kryzysowych sytuacjach.