Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Projektant w swojej pracy staje przed niekiedy trudnym wyzwaniem w postaci wyboru idealnego narzędzia pracy. Takiego, w którym on sam będzie się sprawnie poruszał, ale i takiego, w którym odnajdą się jego klienci. Na rynku powstały i nadal powstają nowe narzędzia, których twórcy cały czas próbują odpowiedzieć na potrzeby twórcy. Chcemy zaprezentować Wam listę podstawowych programów, którymi posługują się projektanci UX oraz UI.
Świat celebruje dziś wszystko, co „morskie” w ramach World Maritime Day – my wracamy z połowu tekstów do dzisiejszego zestawienia. Znajdziecie w nim garść statystyk dla projektantów stron internetowych, uwagi na temat współpracy zespołu UX i programistów oraz zestawienie wskaźników satysfakcji klientów. Do tego sporo porad na temat doboru kolorów przy wizualizacji danych oraz dla początkujących twórców chatbotów.
Shopify to platforma, z której korzysta ponad milion sklepów z całego świata. Działa od 2006 roku i od tego czasu stała się już liderem na rynku platform e-commerce. Shopify daje właścicielom sklepów wiele możliwości – od pomocy przy tworzeniu marki, przez założenie sklepu, aż po jego promocję na różnych serwisach i zarządzanie nimi.
PrestaShop to innowacyjna platforma open source dla e-commerce, która została założona we Francji w 2007 roku. Obecnie z jej technologii korzysta ponad 300 000 sklepów. PrestaShop został doceniony w 2016 roku, kiedy znalazł się na liście Inc. 5000 (ranking najszybciej rozwijających się firm w Europie) oraz otrzymał nagrodę za najlepsze oprogramowanie e-commerce od CMS Critic Award. Obecnie to jedno z najbardziej rozpoznawalnych rozwiązań w branży e-commerce, które daje wiele możliwości związanych z dostosowywaniem sklepów, zarządzaniem nimi, wspieraniem promocji i sprzedażą za granicą.
Magento jest jedną z najpopularniejszych i rozwiniętych platform e-commerce, która posiada ponad 5000 rozszerzeń. Najnowsza wersja platformy, czyli Magento 2.0, pojawiła się na rynku w 2015 roku i obecnie działa w dwóch wersjach: Magento Open Source oraz Magento Commcerce. Narzędzie swoimi rozwiązaniami wspiera wzrost i rozwój sklepów oraz platform B2B.
Dziś przypada Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom – w Australii obchodzony jako R U OK? Day. Może zainteresują Was też artykuły o wpływie zmieniającego się zachowania użytkowników na SEO i media społecznościowe oraz o budowaniu modelu biznesowego z wykorzystaniem technologii IoT. Zestawienie uzupełniają dwa krótkie teksty: o planowaniu liczby badań oraz zmianach w interfejsie Amazona.
Nasze wieloletnie doświadczenie z klientami e-commerce wykazało, że w wielu przypadkach właściciele sklepów chcą przede wszystkim zminimalizować liczbę telefonów od klientów. Okazuje się, że dla wielu użytkowników wygodniej jest zadzwonić na numer telefonu widoczny zawsze w nagłówku strony, niż szukać potrzebnej informacji. Aby zmniejszyć częstotliwość kontaktu bezpośredniego, stawiamy zawsze na czytelny sposób prezentacji informacji i przejrzystość sklepu. Dzięki setkom przeprowadzonych audytów mogliśmy zaobserwować jakie błędy najczęściej popełniają właściciele sklepów i jak po wdrożeniu zmian wzrasta zadowolenie klientów. Jeśli chcesz osiągnąć ten sam efekt niskim kosztem – zapraszamy do lektury!
Dziś Dzień Tira, więc przygotujcie się na spory ładunek. Przejrzyjcie statystyki przydatne podczas projektowania stron oraz porady na temat tworzenia opisu produktów. Sprawdźcie, jak budować tożsamość marki oraz wykorzystać to, co mają do powiedzenia Wasi potencjalni użytkownicy. Poza głównym zestawieniem znajdziecie też kilka sposobów na dodatkowe zarobki dla grafików*.
Rozgrzejcie dłonie, bo może zechcecie przeskrolować teksty o związkach CRO i UX oraz zasadności przeprowadzaniem audytu UX. Do tego wskazówki dotyczące projektowania aplikacji mobilnych, rozważania o paradoksie prywatności towarzyszącym pozyskiwaniu danych o użytkownikach oraz kilka luźnych uwag o organizacji pracy UX designera. To wszystko w Międzynarodowym Dniu Osób Leworęcznych.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Business Model Canvas to szablon modelu biznesowego, który pozwala przeanalizować działalność przedsiębiorstwa w zaledwie kilku krokach. Czym dokładnie jest to narzędzie i jak można wykorzystać je w procesie projektowym UX?
W dzisiejszej grafice znajdziecie inspirację Dniem Delfina (i odrobinę Dniem Patrzenia się w Niebo), a w zestawieniu teksty o specyfice pracy in-house i w agencjach, amatorskiej analizie danych oraz o cyfrowych wersjach codziennych czynności. Dorzuciliśmy też linki do osobistych rozważań na temat rozwoju umiejętności niezbędnych podczas projektowania oraz opinię dotyczącą jednego z trendów próbującego rozgościć się w globalnej sieci.
Jeśli poszukujesz sposobu na usprawnienie zarządzania projektami o wielu zmiennych – powinieneś zainteresować się metodyką Agile. Czym jest i w jaki sposób wpływa na postępy w pracy?
Z okazji Światowego Dnia Backupu przejrzeliśmy linki chomikowane m.in. przy okazji naszych czwartkowych zestawień, sprawdzając, jakie tematy pojawiały się wśród wyszukiwanych przez nas treści najczęściej. Poniżej znajdziecie efekt tej operacji w postaci kilku tekstów: o empatii i etyce w projektowaniu, dostosowaniu analityki internetowej do RODO oraz specyfice tworzenia treści dla metaverse. Nie zabrakło również kolejnej porcji przykładowych interfejsów, które mogą stanowić inspirację podczas projektowania.
Responsive Web Design to odpowiedź na potrzeby związane z obsługą róznych rozdzielczości wyświetlaczy podczas korzystania z Internetu. Pierwszy raz pojęcie to użył Ethan Marcotte, który w swoim artykule poruszył temat projektu elastycznej siatki i obrazów, a także zapytań medialnych. Czym dokładnie jest RWD i na co zwrócić uwagę, tworząc stronę responsywną?
Zmiany zachodzące na świecie w ciągu ostatnich kilku tygodni sprawiły, że piekło zamarzło już kilka razy. O potrzebie zmian, sposobach na nie oraz roli, jaką może w tym kontekście pełnić projektowanie opowiadają wszystkie teksty naszego czwartkowego zestawienia. Przy okazji przypominamy, że dziś przypada Dzień Świętego Patryka – nieco inny niż zwykle, bo tradycyjne Global Greening połączone zostało w tym roku z barwami Ukrainy.