W ramach kompleksowego przeprojektowania platformy dokonaliśmy analizy danych ilościowych oraz jakościowych, co w połączeniu z audytem eksperckim pozwoliło nam wyznaczyć kluczowe obszary optymalizacji, czego efektem było zaproponowanie licznych przewag usprawniających procesy sprzedażowe na platformie.
W ramach kompleksowego przeprojektowania platformy dokonaliśmy analizy danych ilościowych oraz jakościowych, co w połączeniu z audytem eksperckim pozwoliło nam wyznaczyć kluczowe obszary optymalizacji, czego efektem było zaproponowanie licznych przewag usprawniających procesy sprzedażowe na platformie.
W ramach kompleksowego przeprojektowania platformy dokonaliśmy analizy danych ilościowych oraz jakościowych, co w połączeniu z audytem eksperckim pozwoliło nam wyznaczyć kluczowe obszary optymalizacji, czego efektem było zaproponowanie licznych przewag usprawniających procesy sprzedażowe na platformie.
Cel projektu
Celem zdefiniowanym na starcie projektu była optymalizacja kluczowych obszarów funkcjonowania serwisu i z jednej strony zminimalizowanie elementów mających negatywny wpływ na proces zakupowy, a z drugiej jak największe wzmocnienie działania czynników wzrostu poprzez zwiększenie ich występowania na platformie.
01.
1. Analiza PREDESIGN
Na tym etapie systematyzujemy wymagania biznesowe, analizujemy otoczenie rynkowe oraz definiujemy potrzeby i oczekiwania użytkowników końcowych
02.
2. Koncepcja strategiczna
Bazując na zebranych informacjach oraz danych z etapu analitycznego w trakcie cyklu warsztatów z klientem wypracowujemy koncepcję strategiczną dla projektowanego rozwiązania
03.
3. Architektura informacji i projekt szkieletowy
Przed przystąpieniem do projektowania finalnego projektu opracowujemy strukturę rozwiązania oraz definiujemy kluczowe relacje między elementami projektowanego rozwiązania
04.
4. Projekt graficzny
W oparciu o wypracowane na wcześniejszych etapach wytyczne oraz półprodukty tworzymy finalny projekt graficzny rozwiązania
05.
5. Testowanie i optymalizacja
Wytworzone projekty poddajemy testom z użytkownikami a po wdrożeniu realizujemy ich optymalizację na podstawie dostępnych źródeł danych ilościowych oraz jakościowych
Proces
Prace nad przeprojektowaniem serwisu rozpoczęliśmy od pogłębionej analityki. W ramach badań ilościowych oraz jakościowych pogłębionych wiedzą ekspercką zdefiniowaliśmy dwa kluczowe obszary do dalszej pracy: listę obszarów do optymalizacji oraz listę czynników wzrostu (growth factors), których występowanie pozytywnie wpływało na kluczowe wskaźniki sklepu.
Zespół i metodyki
Nad projektem pracował zespół, w którego skład wchodziły osoby o istotnych dla powodzenia projektu kompetencjach – analityk odpowiadający za przegląd danych ilościowych, design researcher analizujący dane jakościowe oraz informacje od użytkowników oraz zespół składający się z UX oraz UI designera.
Wyróżniającym rozwiązaniem zastosowanym w projekcie była praca zespołu UX i UI designerów. Z racji tego, że radykalnie obniżyliśmy liczbę makiet funkcjonalnych zastępując je tzw. UX planami, byliśmy w stanie więcej energii poświęcić na pracę nad warstwą wizualną. Dzięki bezpośredniej pracy zespołu, który na bieżąco wymieniał się uwagami odnośnie projektu, byliśmy w stanie przyspieszyć czas pracy nad realizacją jednocześnie podnosząc jego jakość oraz spójność. Ponadto w procesie zastosowaliśmy autorską metodykę IDEACTO – Mapę Emanacji Marki (MEM), która pozwoliła nam na przełożenie wartości zdefiniowanych w strategii marki na konkretne akcje oraz funkcjonalności.
No items found.
Zróbmy coś razem!
Dziękuję! Twoje zgłoszenie zostało odebrane!
Ups! Coś poszło nie tak podczas przesyłania formularza.