Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
Dziś Międzynarodowy Dzień UFO, ale nie mamy tekstów dla fanów historii nie z tej ziemi. Zapraszamy za to na zestawienie tekstów o wychodzeniu naprzeciw potrzebom użytkowników, przygotowaniu angażujących webinarów, próbkach w testach porównawczych oraz prostym sposobie na zbadanie kwestii dostępności interfejsu.
Wracamy po nieco dłuższej przerwie prosto na Międzynarodowy Dzień Sushi. Z tej okazji poczytajcie o lokalizacji stron na potrzeby mieszkańców Azji, związkach UX z systemami AV oraz regułach, które warto stosować podczas procesu projektowania. Na koniec wpis z serii opowieści o pracy UX designera.
Architektura informacji polega na budowaniu struktury treści, jej organizowaniu, odpowiednim etykietowaniu i umieszczeniu w adekwatnym kontekście. Jako projektanci UX, zwracamy na nią szczególną uwagę i podczas audytów UX poświęcamy dużo czasu na jej analizę. To kluczowy aspekt, który decyduje o użyteczności strony i o tym, czy użytkownik odnajdzie w sklepie interesujące go treści czy produkty.
Rynek IT w Polsce jest obecnie wart ponad 6 mld dolarów i rośnie ok. 6% rocznie. Taki wzrost niesie ze sobą znaczną konkurencyjność branży więc o sukcesie poszczególnych firm decyduje w większości umiejętność znalezienia odpowiednich przewag biznesowych. W tym tekście postaram się przedstawić jedną z metod osiągnięcia takiej przewagi – jest nią narzędzie warsztatowe, znane jako discovery session.
Zapewne nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego jak wiele osób z zaburzeniami wzroku, słuchu, ruchu czy funkcji poznawczych może korzystać z Twojej strony. Z danych statystycznych wynika, że w Polsce liczba osób niepełnosprawnych wynosi około 4,7 mln, czyli 12,2% ludności! Badanie przeprowadzone pod koniec 2014 r. pokazuje, że 42% osób jest umiarkowanie niepełnosprawnych, 28% znacznie niepełnosprawnych a 25% posiada orzeczenie o lekkim stopniu niepełnosprawności. Duży odsetek ludzi na świecie ma także różnego typu zaburzenia związane ze ślepotą kolorów. Cierpi na nią średnio 1 na 12 mężczyzn i 1 na 200 kobiet.
IDEACTO działa na rynku od ponad dekady. Pierwotnie i potocznie działania związane z projektowaniem funkcjonalnym kojarzone były przez klientów z szeroko rozumianym projektowaniem graficznym i raczej wiązane były z warstwą estetyczną, a niżeli z aspektami stricte biznesowymi. Szczęśliwie dzięki latom edukacji i rozwoju rynku dziś klienci mają większą wiedzę o wartościach, jakie dostarcza UX. Niemniej wciąż jednak kwestia tego, jak przekłada się projektowanie funkcjonalne na parametry biznesowe nie jest czytelna dla klientów.
Z okazji Światowego Dnia Hamburgera przygotowaliśmy kilka smakowitych kąsków. Naszą kanapkę skomponowaliśmy z tekstów o związkach UX z Internetem Rzeczy, uczeniem maszynowym i urządzeniami typu wearables. Powiększamy zestaw tekstem o alternatywach dla narzędzi opracowanych przez Google oraz korzyściach projektowania z myślą o dostępności.Na dokładkę serwujemy porady na temat CRO od ekspertów Ideacto.
Dziś 14 maja, Dzień Farmaceuty. Zaczynamy od diagnozowania problemów z transformacją cyfrową rodem z Doliny Krzemowej. Będzie też sporo porad: na temat poszukiwania i organizowania sobie pracy, planowania badań UX oraz narzędzi, które warto wypróbować realizując projekty. Na koniec mały suplement z przypomnieniem obowiązujących zasad ostrożności.
Porzucone koszyki to zmora w branży e-commerce. W ostatnim czasie badania wykazały, że średnio wskaźnik porzuconych koszyków wynosi już blisko 70%. Każdy właściciel sklepu internetowego zdaje sobie sprawę z tego, że dodanie produktu do koszyka nie musi oznaczać, że użytkownik finalnie dokona zakupu, mimo, że jest już tak daleko w lejku sprzedażowym. Często jednak użytkownicy zostawiają zakup na później, zachowują w ten sposób ulubione produkty lub po prostu wpływają na nich czynniki zewnętrzne, przez które zmuszeni są przerwać zakupy. Na czynniki zewnętrzne nie mamy niestety żadnego wpływu, ale warto pamiętać, że im lepsze będzie doświadczenie użytkownika w koszyku, tym większe prawdopodobieństwo, że sfinalizuje zakup. Co zatem zrobić, aby zatrzymać klienta w swoim sklepie i dodatkowo zwiększyć sprzedaż?
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Witamy w kolejnym wydaniu newslettera "CX Czwartek"! Chcecie dowiedzieć się, jak zaprojektować produkty, które same podpowiedzą użytkownikom najlepsze rozwiązania? W dzisiejszym wpisie podpowiadamy również, jak umożliwić użytkownikom łatwe podejmowanie decyzji oraz jak dostosować strategie projektowe do zmieniających się oczekiwań klientów.
Witamy w wydaniu październikowym newslettera "CX Czwartek"! 🍂 Jesień to czas nowych początków, a my mamy dla Was świeże i inspirujące treści, które pomogą Wam lepiej zrozumieć, jak skutecznie prezentować produkty i usługi.
Witamy w drugim wydaniu wrześniowego newslettera z cyklu "CX Czwartek"! 🍂 Wraz z nadejściem jesieni kontynuujemy naszą podróż po świecie innowacji produktowych. Tym razem przygotowaliśmy dla Was zestaw artykułów, które zagłębiają się w tworzenie efektywnego planu zarządzania treściami, najlepsze praktyki związane z onboardingiem użytkowników i anticipatory design – czyli projektowanie, które minimalizuje liczbę wyborów i upraszcza procesy dla użytkownika.
Witamy w pierwszym wydaniu wrześniowego newslettera z cyklu "CX Czwartek"! 🎒✏️ Dzieci i młodzież wracają do szkoły po wakacyjnej przerwie, a my zapraszamy Was do odkrycia świeżych treści z tematyki szeroko zorientowanej na produkt.
W dzisiejszym wydaniu newslettera towarzyszącemu Wielkiemu Dniu Pszczół przygotowaliśmy dla Was zestawienie artykułów, w których przeczytacie o projektowaniu neuroinkluzywnym, pasku wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i mapowaniu podróży użytkownika.
Dzień dobry lub dobry wieczór, dla tych z Was, którzy nie mieli okazji zapoznać się poprzednim wydaniem newslettera, przypominamy, że rozpoczęliśmy nowy rozdział i UX Czwartek to od niedawna CX Czwartek. Poszerzamy tematykę publikacji o kwestie produktowe i skupiamy się na prezentowaniu treści szeroko zorientowanych na produkt.