Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
Jeżeli jesteś, tak jak my, nastawiony na bycie najlepszą wersją UXowca, to musisz wiedzieć, że na samych staraniach się nie kończy! Każdy z nas, zarówno w życiu prywatnym, jak i profesjonalnym, ulega tzw. pułapkom myślenia. Inaczej, bardziej fachowo mówiąc, są to błędy poznawcze, czyli sposoby nieracjonalnego spostrzegania rzeczywistości, które odbiegają, często znacząco, od prawdy.
Skąd czerpiemy informacje potrzebne do stworzenia w pełni spersonalizowanych doświadczeń? Poniżej przedstawiamy trzy rodzaje źródeł, z których czerpiemy, potrzebne w procesie personalizacji, informacje na temat naszych odbiorców.
Zwykło się mówić, że pewnych rzeczy nie można kupić, ale serwis eBay widział już wiele towarów nie do kupienia, dlatego twórców portalu chyba nic już nie zaskoczy. Czasem najdziwniejsze pomysły na biznes okazują się być najbardziej trafionymi, a czasem nie – w sieci znajdziemy je wszystkie, wymieszane ze sobą i bez podziału na kategorie. W końcu, czego nie ma w Internecie, tego nie ma na świecie. Wybraliśmy dla Was subiektywną listę najdziwniejszych przedmiotów sprzedawanych poprzez eBay.
Czym różnią się od siebie nawzajem? Jak mądrze wybrać pomiędzy personalizacją a customizacją? I co na ten temat mówi nauka?
Stefan powoli oswajał się z kolejnym początkiem dnia w biurze. Nieuchronnie zbliżał się moment zajrzenia na pocztę – runęła na niego ściana nieodczytanych maili. Jedynie część z nich miała cokolwiek wspólnego z jego pracą, pozostałe to był spam, oferty, zachęcanie do zapisania się na newslettery czy zaproszenia na jakieś spotkania. Przejrzał kilka pierwszych i rzucił okiem na temat “Robisz masę? Najlepsze efekty daje…” – nie robisz. Druga wiadomość zawołała wprost do niego: “Stefan! Promocja na najlepszy schab bez kości” – a jest soczewica dla wegetarian? Tyle maili, a żaden nie był do niego. Otworzył następnego, chociaż jego powieki stawały się ciężkie…
Nowa platforma komunikacyjna eurobanku stawia na ukazanie świata bankowości w bardziej przystępnej dla Klientów formie. Eurobank.pl nie tylko nawiązuje do niecodziennych potrzeb najbardziej wymagających Klientów, ale także wprowadza bardziej funkcjonalne rozwiązania. Za badania zachowań użytkowników, opracowanie projektu funkcjonalnego oraz nowy projekt graficzny odpowiadała agencja IDEACTO, a za jego dostosowanie i wdrożenie firma Blue Services z grupy Blue Media.
Kojarzycie film “Forrest Gump”? Z pewnością tak. Możemy podglądać w nim niezwykłe życie niezbyt bystrego chłopaka, który za sprawą przeróżnych zbiegów okoliczności pojawia się wszędzie tam, gdzie dzieje się coś ważnego dla historii USA, przy okazji trafiając na największe postaci swojej epoki – a to tańczy z Elvisem Presleyem, a to widać go na zdjęciu z Johnem. F. Kennedym, a to rozmawia z Johnem Lennonem. W dodatku wszystko to przed epoką Internetu, który sprawił, że w kilka sekund wszyscy mogą wiedzieć wszystko o wszystkim i wszędzie być. No właśnie, teraz wszędobylskość to już trochę mniejszy wyczyn – szczególnie z wirtualną rzeczywistością, dlatego jeśli do tej pory nie mieliśmy tyle szczęścia, co Forrest, teraz możemy szczęściu dopomóc i to z perspektywy kanapy w salonie.
Jest sobie mózg. Gąbka, która wchłania zarówno przydatne, jak i bezużyteczne rzeczy. Powiązana milionami połączeń. Jak sieć komunikacji miejskiej – poplątana, pogmatwana, a jednak zorganizowana. Jakieś odczucie czy luźna myśl jest jak jazda tramwajem – wybieramy ten odpowiedni, ale tak naprawdę nie mamy wpływu na to jak on pojedzie, ani co stanie się po drodze. Podobnie jest z podświadomością – do niektórych decyzji dojeżdżamy trzymając kierownicę, a do innych jedynie rurkę w tramwaju kierowanym przez naszą intuicję. A może raczej jadąc z czarną opaską na oczach, siedząc na tylnym siedzeniu. Szczególnie na zakupach.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Wracamy po nieco dłuższej, wakacyjnej przerwie prosto na Dzień Pracoholika. Z tej okazji na grafice znajdziecie dzisiaj odniesienia do dwóch świąt, za to w telegraficznym skrócie prezentujemy wyszperane w sieci teksty. Jest spora porcja uwag na temat procesów projektowania doświadczeń, audyt aplikacji streamingowych na smartfony oraz artykuł o wpływie projektowania na zrównoważony rozwój globalnej sieci.
W Dniu Mango mamy zdrową i smaczną przekąskę dla szarych komórek, czyli teksty wyszperane ostatnio w sieci. Dowiecie się z nich między innymi, co myślą o swoim zawodzie projektanci UX, jak organizować współpracę w zespołach tworzących produkty cyfrowe, czym zajmują się front-end deweloperzy oraz czy łatwo jest przygotować design system w dużej organizacji. Nie zabrakło też refleksji nad relacją między projektantem UX a sztuczną inteligencją.
Dzisiaj w pewnych częściach świata obchodzony jest SCUD Day, który promuje celebrowanie przyjemnych aspektów życia. A skoro o przyjemnościach mowa, podrzucamy listę czwartkowych lektur do leniwego przestudiowania. Tym razem tekst zachęcający do przemyśleń na temat podejścia do projektowania UX, porcja wiedzy związanej z prowadzeniem badań, wskazówki przydatne przy tworzeniu interfejsów, a na koniec ładne widoczki.
Dziś Dzień Przytulania, ale uważni powinni wypatrzeć w naszej grafice jeszcze jedną kartkę z kalendarza. Trzymając w ramiona domowników, ukochanego czworonoga czy pluszaka zajrzyjcie do wybranych przez nas artykułów o zaletach zatrudniania nieoszlifowanych diamentów oraz natywnych aplikacjach dla urządzeń mobilnych. Wyszperaliśmy też sporo treści związanych z analizowaniem potrzeb i motywacji użytkowników i mały dodatek (luźno) nawiązujący do dzisiejszego święta.
Dziś przypada Światowy Dzień Jazdy Nago na Rowerze, ale jeśli macie opory rozważając celebrowanie tego święta, w zamian proponujemy poszukiwanie nagiej prawdy o projektowaniu doświadczeń użytkowników. W zestawieniu znalazły się uwagi na temat priorytetów procesu projektowego, przemyślenia dotyczące praktyk projektowych oraz wskazówki przydatne w pracy nad makietami. Jest również spojrzenie na UX z wysokości siodełka w rowerze.
Dzień Diagnosty Laboratoryjnego witamy porcją ocen, analiz i statystyk. Pod lupę trafiły dziś wytyczne dostępności omawiane w kontekście algorytmów uczenia maszynowego oraz zasad SEO. W pakiecie mamy też porady na temat tworzenia solidnych fundamentów projektu oraz korzystania z mentoringu. Całość uzupełniają wyniki badania rzucającego światło na to, jak postrzegana jest praca projektantów grafiki.