Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
3/7/2019

UX Czwartek #14 ?

Illustration of, laptop, notebook, person reading

Po krótkiej, wakacyjnej przerwie wracamy z porcją ciekawostek z branży. Dziś będzie trochę do posłuchania, poczytania i nie tylko. Zaglądamy na bloga Wojtka Kutyły, gdzie na gościnnych występach Bartek Jagniątkowski rozprawia o odpowiedzialności projektanta. Z kolei Tomasz Skórski porozmawiał z Mateuszem Waligórskim o projektowaniu dla e-commerce. Waszej uwadze polecamy też artykuł o pop-upach przygotowany przez Norman Nielsen Group, bardzo fajny narzędziownik service designera od Greenhat Innovation i podsumowanie analiz retencji userów Duolingo.

A w ramach ciekawostki dodamy, że poza Dniem Niepodległości w USA, świętujemy dziś Światowy Dzień Mleka i Święto Hot Doga 😉

1. Podcast: Projektowanie e-commerce. Rozmowa z Mateuszem Waligórskim

Tomasz Skórski w rozmowie z Mateuszem Waligórskim podejmuje tematy dotyczące projektowania sklepów e-commerce, analizowania danych i… kodów pocztowych.

2. Framework: Service Design Tools

Projektanci z Greenhat Innovation stworzyli zgrabny narzędziownik niezwykle przydatny w procesie projektowania usług. Każde z narzędzi zostało opisane, opatrzone instrukcją i komentarzem – nic tylko czytać i stosować w praktyce!

3. Pop-up pop-upowi nierówny

Jak pop-upami nie zamęczyć użytkownika i osiągnąć zamierzony cel? Specjaliści z Norman Nielsen Group podsuwają szereg przykładów, jak sprawić, by pop-upy były dla odwiedzających stronę jak najmniej uciążliwe.

4. „Primum non nocere” czyli „po pierwsze nie szkodzić”

Na blogu Wojtka Kutyły znajdziecie gościnny artykuł Bartka Jagniątkowskiego o odpowiedzialności w projektowaniu. Dlaczego od niej uciekamy? Co zrobić, żeby przerodziła się w zdrowy rozsądek? Sprawdźcie!

5. Duolingo pod lupą Growth.Design

Eksperci z Growth.Design postanowili bliżej przyjrzeć się aplikacji Duolingo i retencji jej użytkowników. Testy wykonano na „skromnej” próbie 300 milionów osób, a ich efektem jest wyszczególnienie 8 głównych sposobów na przywiązanie klienta do aplikacji.

Przypominamy, że jeśli chcielibyście się z nami podzielić ciekawymi linkami ze świata UX, przesyłajcie swoje propozycje na newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je w następnych UX czwartkach.[FM_form id=”1″]

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference