Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.


ux czwartek
26/8/2021

UX Czwartek #67

Illustration of, laptop, notebook, person reading

W Międzynarodowym Dniu Psa dedykujemy wpis czworonogom, które dbając o nasze dobre samopoczucie i kondycję fizyczną wspierają codzienną pracę w Ideacto. W przerwach między spacerami a rozpieszczaniem naszych pupili wyszperaliśmy teksty o niezbędnych umiejętnościach i etyce w pracy projektanta UX, wsparciu procesu projektowego przez specjalistów danej dziedziny oraz o specyfice tworzenia cyfrowych narzędzi edukacyjnych. Nie zabrakło też prezentacji projektów nawiązujących do dzisiejszego święta.

Kompetencje miękkie a projektowanie UX

Zaczynamy od wizyty na blogu Brainhub, gdzie Jan Stulin dzieli się uwagami na temat miękkich kompetencji w pracy UX designera. Autor podpowiada, w których obszarach umiejętności tego typu uzupełniają wiedzę i doświadczenie projektanta oraz jaką rolę pełnią w integracji poszczególnych części procesu projektowego.

Współpraca z ekspertami domenowymi

Z tekstu Neila Turnera dowiecie się, gdzie szukać wsparcia mierząc się z projektem wymagającym specjalistycznej wiedzy. Sprawdźcie, w jakich okolicznościach pomoc ekspertów w danej dziedzinie może być niezbędna i na co zwrócić uwagę podczas współpracy z nimi.

UX w edukacji

Rok szkolny zbliża się wielkimi krokami, więc zerknijcie na zasady tworzenia produktów EdTech. Okazją do tego może być opublikowany przez Seana Oakesa wpis na temat przygotowania zespołu UX oraz specyfiki projektowania nowoczesnych narzędzi wspierających procesy pedagogiczne i efektywne nauczanie.

Odpowiedzialność projektanta raz jeszcze

Znany Wam już Tim Frick zachęca tym razem do zmierzenia się z kwestią etyki projektanta w kontekście nieuczciwych praktyk w handlu elektronicznym. Autor promujący cyfrową odpowiedzialność biznesu prezentuje 11 sposobów na zrównoważony rozwój produktów i usług cyfrowych w e-commerce.

Canine UX

Na koniec dwa przykłady projektów, których twórcy mieli okazję przestudiować potrzeby czworonogów. MaKenna Berger prezentuje platformę pozwalającą kompleksowo zadbać o psa, a Jorge Rafael opowiada o swojej pracy nad aplikacją ułatwiającą adopcję psiego przyjaciela. Na deser zostawiamy Wam humorystyczny tekst o zasadach użyteczności dla psów opublikowany kilka lat temu w serwisie Nielsen Norman Group.

Udostępnij wpis:

Powiązana publikacja

Sprawdź publikację

polecane wpisy

Zróbmy
coś razem!

Dziękujemy! Wkrótce wrócimy do Ciebie z odpowiedzią
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nikodem krajewski speek into microfon on conference