Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
Wyróżnienie swojego projektu przy pomocy nietypowych rozwiązań nie zawsze daje pożądane efekty. Jednak skoro dziś Dzień Dziwaka, to poeksperymentujmy. Zaczynamy tekstem z przykładami projektów zgodnych z zasadami sztuki UX, przechodzimy przez uwagi na temat błędów często wykrywanych w audytach UX oraz propozycje udoskonalenia interfejsu. Do kompletu dodajemy rozważania na temat spełniania rosnących oczekiwań użytkowników oraz mniejsze i większe wpadki projektantów punktowane na Twitterze.
Mamy nadzieję, że ostatnie w tym roku zestawienie tekstów o projektowaniu od Ideacto przeglądacie otoczeni świąteczną aurą. Jest szansa, że odpoczywacie już po gorączce zakupów i przygotowań do Wigilii i macie nieco więcej czasu na czytanie. Dlatego polecamy obszerny raport łączący podsumowanie bieżącego roku z prognozami na ten nadchodzący, kolejną porcję trendów projektowych oraz kompilację narzędzi usprawniających pracę z Figmą.
Gdyby teksty do dzisiejszego zestawienia wybrał bot, pewnie poczytalibyście o raporcie z badania polskich chatbotów, problemach z uczeniem (się) sztucznej inteligencji oraz wykorzystaniu botów w dobie zdalnej komunikacji. Do tego próbka trendów projektowych na 2021 rok i garść porad na temat tworzenia skutecznego microcopy. Świętujemy Dzień Bota.
Wyszukiwarka, w zależności od profilu działalności każdego eCommerce, może stanowić bardzo ważny element sklepu. Jest szczególnie istotna w wypadku sklepów B2B, w których użytkownicy znają zazwyczaj kody produktów i bardzo często korzystają z wyszukiwarki. Warto jednak pamiętać, aby we wszystkich sklepach działała ona prawidłowo i umożliwiała użytkownikom jak najszybsze dotarcie do produktu. Poniżej prezentujemy 7 kluczowych elementów, które powinna zawierać wyszukiwarka. Sprawdź, czy znajdują się one w Twoim sklepie.
Lista produktów pełni rolę katalogu oferty sklepu, stanowi wynik wyszukiwania lub zawartość kategorii. Jest wiele sposobów dotarcia na listing, jednak często trafiają użytkownicy wpisujący daną kategorię produktu w wyszukiwarce lub osoby przechodzące ze strony głównej sklepu. Listing to zazwyczaj drugi krok na ścieżce użytkowników, dlatego warto zadbać o to, aby potencjalni klienci mogli sprawnie przejść dalej, odnaleźć interesujący ich produkt i dokonać zakupu. Zoptymalizuj zatem listę produktów w Twoim sklepie, aby nie zabrakło na niej 10 kluczowych elementów, które stosuje się w eCommerce.
Dzisiaj mieszkańcy USA obchodzą Święto Dziękczynienia, a my zaczynamy myśleć o Bożym Narodzeniu. Przerwijcie sobie na chwilę pisanie listu do Św. Mikołaja i poczytajcie o przyszłości e-commerce, tworzeniu zespołom przestrzeni na kreatywność oraz projektowaniu typografii. Zestawienie uzupełniamy dzisiaj garścią spostrzeżeń na temat roli i zakresu testów w procesie projektowania.
Dzisiejszy czwartek jest bardzo wybuchowy – Brytyjczycy obchodzą Dzień Guya Fawkesa. A skoro są fajerwerki, to musi być wyjątkowo. 47. edycję UX Czwartku przygotowaliśmy wspólnie z Tribe47, którzy są kuratorami treści do dzisiejszego odcinka. Tribe47 jest butikową agencją digital marketingową, która pomaga biznesom ecommerce (i nie tylko) rosnąć online dzięki efektywnym lejkom sprzedażowym.
CZEŚĆ! Witamy Was dzisiaj wielkimi literami z okazji Dnia CAPS LOCKA. Liczymy, że tym wyraźniej zwrócimy Waszą uwagę na wybrane do zestawienia artykuły.
Rosnąca liczba miejsc pracy w branży IT oraz kusząca perspektywa pracy w przyjaznym otoczeniu, dającym możliwość rozwoju, jest w ostatnich latach powodem wzrostu zainteresowania tematem: projektowanie UX. Niektórzy traktują ten zawód jako dobry sposób na zmianę pracy na bardziej kreatywną, dającą więcej możliwości rozwiązywania ciekawych problemów.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Dzisiaj obchodzimy święto jednego z naszych ulubionych napojów - herbaty! Weźcie do ręki kubek tego gorącego naparu i przejdźcie razem z nami przez dzisiejsze zestawienie. A w nim między innymi o tym, jak gry wideo mogą pomóc w rozwoju projektantów UX/UI, zestawienie funkcjonalnych design systemów, o metodach podnoszenia współczynnika konwersji, a także o tym, dlaczego ludzie w sieci nie czytają.
Ponieważ proces audytu jest dość długi i rozbudowany, osoby odpowiedzialne za niego wspomagają się listą kontrolną. Owa lista ułatwia organizację działań i pozwala sprawdzić, czy żaden z założonych etapów audytu nie został pominięty. Checklisty w poszczególnych projektach różnią się od siebie. Każdy zespół dysponuje różnymi zasobami, czasem i potrzebami. Na czym warto się skupić, tworząc listę kontrolną?
Inspiracją do naszej grafiki były dwa, przypadające na dzisiaj święta: Dzień Numizmatyków oraz Dzień Jubilera. W tym dniu pełnym błyskotek podsuwamy Wam zestaw artykułów, które nadadzą błysku też i Waszym produktom. Wśród nich między innymi o wtyczce do Figmy korzystającej ze sztucznej inteligencji, o rozwijającym się zawodzie UX Writera i nadchodzących w przyszłym roku konferencjach branżowych.
Choć badania z użytkownikami mogą przynieść odpowiedzi na wiele pytań, związanych z produktem cyfrowym, nie zawsze należy przeprowadzać ich pełen pakiet. Postępy w działaniach sprawdzić można również dzięki danym, określanym jako twarde. Do nakreślenia doświadczeń użytkowników służą wartości liczbowe w postaci mierników UX.
Choć projektowanie interfejsu użytkownika kojarzy się najczęściej z nieograniczoną kreatywnością i szukaniem nowych rozwiązań, istnieją jednak pewne zasady, które wpływają na optymalizację całego procesu projektowania. Należy do nich m.in. 8 złotych zasad Shneidermana, które ten stworzył w 1985 roku. Mimo upływu czasu – zasady te są nadal aktualne i używane przez projektantów na całym świecie. Jak brzmią i jakie problemy pomagają rozwiązać?
W tym tygodniu obchodzimy nie tylko Święto Niepodległości ale swój dzień ma pewien niepozorny osobnik - jeż!One nie wiedzą o swoim święcie, ponieważ listopad to czas, w którym zapadają w sen zimowy. Podsuwamy Wam jednak okazję do sprawienia im niespodzianki np. wspierając tę zbiórkę. A w dzisiejszym zestawieniu tekst o tym jak nie kłuć klienta w oczy nieprzyjaznymi komunikatami, artykuł o przygotowaniu strategii marketingowej na zbliżający się Black Friday, a także o tym jak duże marki radzą sobie z komunikacją w kryzysowych sytuacjach.