Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
Wyróżnienie swojego projektu przy pomocy nietypowych rozwiązań nie zawsze daje pożądane efekty. Jednak skoro dziś Dzień Dziwaka, to poeksperymentujmy. Zaczynamy tekstem z przykładami projektów zgodnych z zasadami sztuki UX, przechodzimy przez uwagi na temat błędów często wykrywanych w audytach UX oraz propozycje udoskonalenia interfejsu. Do kompletu dodajemy rozważania na temat spełniania rosnących oczekiwań użytkowników oraz mniejsze i większe wpadki projektantów punktowane na Twitterze.
Mamy nadzieję, że ostatnie w tym roku zestawienie tekstów o projektowaniu od Ideacto przeglądacie otoczeni świąteczną aurą. Jest szansa, że odpoczywacie już po gorączce zakupów i przygotowań do Wigilii i macie nieco więcej czasu na czytanie. Dlatego polecamy obszerny raport łączący podsumowanie bieżącego roku z prognozami na ten nadchodzący, kolejną porcję trendów projektowych oraz kompilację narzędzi usprawniających pracę z Figmą.
Gdyby teksty do dzisiejszego zestawienia wybrał bot, pewnie poczytalibyście o raporcie z badania polskich chatbotów, problemach z uczeniem (się) sztucznej inteligencji oraz wykorzystaniu botów w dobie zdalnej komunikacji. Do tego próbka trendów projektowych na 2021 rok i garść porad na temat tworzenia skutecznego microcopy. Świętujemy Dzień Bota.
Wyszukiwarka, w zależności od profilu działalności każdego eCommerce, może stanowić bardzo ważny element sklepu. Jest szczególnie istotna w wypadku sklepów B2B, w których użytkownicy znają zazwyczaj kody produktów i bardzo często korzystają z wyszukiwarki. Warto jednak pamiętać, aby we wszystkich sklepach działała ona prawidłowo i umożliwiała użytkownikom jak najszybsze dotarcie do produktu. Poniżej prezentujemy 7 kluczowych elementów, które powinna zawierać wyszukiwarka. Sprawdź, czy znajdują się one w Twoim sklepie.
Lista produktów pełni rolę katalogu oferty sklepu, stanowi wynik wyszukiwania lub zawartość kategorii. Jest wiele sposobów dotarcia na listing, jednak często trafiają użytkownicy wpisujący daną kategorię produktu w wyszukiwarce lub osoby przechodzące ze strony głównej sklepu. Listing to zazwyczaj drugi krok na ścieżce użytkowników, dlatego warto zadbać o to, aby potencjalni klienci mogli sprawnie przejść dalej, odnaleźć interesujący ich produkt i dokonać zakupu. Zoptymalizuj zatem listę produktów w Twoim sklepie, aby nie zabrakło na niej 10 kluczowych elementów, które stosuje się w eCommerce.
Dzisiaj mieszkańcy USA obchodzą Święto Dziękczynienia, a my zaczynamy myśleć o Bożym Narodzeniu. Przerwijcie sobie na chwilę pisanie listu do Św. Mikołaja i poczytajcie o przyszłości e-commerce, tworzeniu zespołom przestrzeni na kreatywność oraz projektowaniu typografii. Zestawienie uzupełniamy dzisiaj garścią spostrzeżeń na temat roli i zakresu testów w procesie projektowania.
Dzisiejszy czwartek jest bardzo wybuchowy – Brytyjczycy obchodzą Dzień Guya Fawkesa. A skoro są fajerwerki, to musi być wyjątkowo. 47. edycję UX Czwartku przygotowaliśmy wspólnie z Tribe47, którzy są kuratorami treści do dzisiejszego odcinka. Tribe47 jest butikową agencją digital marketingową, która pomaga biznesom ecommerce (i nie tylko) rosnąć online dzięki efektywnym lejkom sprzedażowym.
CZEŚĆ! Witamy Was dzisiaj wielkimi literami z okazji Dnia CAPS LOCKA. Liczymy, że tym wyraźniej zwrócimy Waszą uwagę na wybrane do zestawienia artykuły.
Rosnąca liczba miejsc pracy w branży IT oraz kusząca perspektywa pracy w przyjaznym otoczeniu, dającym możliwość rozwoju, jest w ostatnich latach powodem wzrostu zainteresowania tematem: projektowanie UX. Niektórzy traktują ten zawód jako dobry sposób na zmianę pracy na bardziej kreatywną, dającą więcej możliwości rozwiązywania ciekawych problemów.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego przygotujcie się dzisiaj na 5 lekcji. Zaczynamy od elementarza – tekstu pomagającego zrozumieć istotę projektowania UX oraz artykułu z wyjaśnieniem psychologicznych i biologicznych podstaw kształtowania się przekonań. Są też ćwiczenia z kreatywności w kontekście algorytmów AI generujących obrazy oraz krótka lekcja marketingu dla marek z branży smart home. Na koniec proponujemy praktyki z prezentacji portfolio prac.
Style Guide, czyli przewodnik po stylu, jest jednym z najważniejszych elementów w świecie UX. Dostarcza zrozumiałe, uniwersalne wskazówki, które pomagają zapobiec niepowodzeniom, wynikającym z braku spójności. Guide Style może być m.in. sposobem na poprawę autentyczności contentu. Ponadto pomaga poprawić wrażenia użytkownika i nadać im zupełnie nowy wymiar. Czym więc konkretnie jest przewodnik po stylu i jakie znaczenie ma dla Twojej strony?
Value Proposition to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Określa on czynniki, które łączą ofertę marki z klientami oraz to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Nie są to tylko usługi lub produkty, które trafiają do konsumentów. To również komponenty pomagające rozwiązać powstające problemy, w którymi nie potrafią poradzić sobie konkurencji. Dzięki temu klient może wybrać właśnie Ciebie.
Dobra wiadomość dla osób, którym przejadły się “zwykłe” mrożone gałki i rożki – dzisiaj świętujemy Dzień Ciasta Lodowego. Nad talerzykiem chłodzących słodkości wyszperaliśmy teksty zachęcające do refleksji nad prywatnością w sieci, dostępnością animowanych treści oraz podejściem do rozszerzania funkcjonalności w projektach aplikacji. Są też przykłady błędów: tych w interfejsach, ale też życiowych, wynikających z ignorowania znaków ostrzegawczych podczas starania się o pracę w projekcie. Życzymy miłego pałaszowania, a sami biegniemy po dokładkę.
W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję inspiracji dla projektantów interfejsów.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.