Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
W Ogólnopolskim Dniu Konia życzymy wszystkim końskiego zdrowia. Tymczasem ruszamy stępa z tekstem o projektowaniu stron dla telemedycyny. Lekkim kłusem przebiegamy przez materiały traktujące o badaniach UX z użytkownikami. Na ostatniej prostej puścimy się galopem po tekstach o społecznym zaangażowaniu projektantów oraz tworzeniu dokumentacji projektowej.
Współczynnik konwersji jest istotnym wskaźnikiem dla przedsiębiorców, którzy prowadzą sklep internetowy. Wiedza o optymalizacji tego procesu, to klucz do sukcesu w branży e-commerce. W jaki sposób zrealizować optymalizację konwersji? Czy warto przeprowadzić audyt użyteczności, czy może posłużyć się działaniami z zakresu CRO?
#zachowajdystans, ale dbaj o relacje z innymi – szczególnie w Dniu Poznawania Swojego Klienta. Dla zainteresowanych sprzedażą B2B wyszperaliśmy artykuł, który może się przydać przy wyborze platformy e-commerce oraz wpis ułatwiający przygotowanie zdjęć produktów. Poczytajcie również o automatyzacji wysyłki e-maili oraz o projektowaniu UX w kontekście uwierzytelniania użytkownika i płatności on-line.
Właściciele e-commerce stale stawiają przed sobą kluczowe pytania: co zrobić, aby więcej sprzedawać? Dlaczego moi użytkownicy rezygnują z zakupu? Co mogę zrobić, aby podnieść jakość sklepu i wygodę korzystania dla użytkowników? Jeżeli Ciebie również martwią te kwestie, nie jest Ci obojętna użyteczność i chcesz się jak najbardziej dopasować do potrzeb Twoich odbiorców, ale nie wiesz od czego zacząć – wówczas audyt UX będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.
#zostanwdomu i poczytaj, szczególnie że dziś przypada Międzynarodowy Dzień Książki Dla Dzieci. Z tej okazji znajdziecie w naszym zestawieniu porady dotyczące tworzenia tekstów wpierających UX oraz ułatwiające dobór tematów na stronach kontentowych. Do tego wskazówki na temat projektowania interfejsów w wersji slow oraz zwiększania konwersji mobilnych e-sklepów. Na koniec lista zawodów, które można wykonywać w ramach pracy zdalnej.
Dziś zapominamy o Dniu Stolarza, bo cały nasz zespół celebruje Tydzień Wdrażania Pracy Zdalnej. Niezależnie od tego, czy utknęliście na kwarantannie, czy jak my działacie na pełnych obrotach, warto zaaplikować sobie dawkę lektur. Dzisiejsza kuracja obejmuje teksty o organizacji zdalnej pracy oraz błędach w projektach i płynących z nich naukach. Kończymy przykładem odpowiedzialnego zachowania.
W dobrym sklepie internetowym nie chodzi tylko o UX. Aby sklep działał prawidłowo, zarabiał i miał lojalnych klientów musisz zadbać o wszystkie aspekty związane z doświadczeniem klienta, czyli Customer Experience. Temat ten sięga poza sam sklep i dotyczy także tego, w jaki sposób kontaktujesz się z klientami, czy rzetelnie odpowiadasz na ich pytania i wątpliwości oraz zawsze służysz pomocą. Ze statystyk wynika, że 61% użytkowników korzysta z pomocy online przed dokonaniem zakupu, aż 86% osób dokona zakupu jeśli obsługa klienta będzie na najwyższym poziomie i, co za tym idzie, 77% klientów z tego też powodu będzie gotowych polecić innym zakupy w danym sklepie (Edesk.com).
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Google Analytics to jedno z najlepszych narzędzi do badania ruchu, rynku oraz skuteczności kampanii marketingowych. Może jednak służyć również do śledzenia wskaźników, które podpowiedzą co zrobić, aby ulepszyć UX produktu cyfrowego. Jak dane Google Analytics wpływają na możliwości rozwojowe stron internetowych lub aplikacji?
Dziś Dzień Ratownictwa Medycznego - święto osób, które często na skraju swojej wytrzymałości niestrudzenie ratują inne życia. Do kawy proponujemy artykuły o porządkach, (nie)dosłowności interfejsów i kłamliwych ankietach. Ponad to wspólnie zastanowimy się czy projektować powinno się dla przyjemności użytkowników i poszukamy narzędzi, które nie będą nas ograniczać.
Dzisiaj Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, więc znajdźcie publiczność, usiądźcie wygodnie i do dzieła. A do przeczytania macie teksty o możliwościach zmiany w podejściu do projektowaniu UX/UI, fenomenie TikToka oraz angażowaniu użytkowników odpowiednio dobranym projektem dźwięku i wyskakujących okienek. Na koniec zostawcie sobie instrukcję do ćwiczeń z kreatywności.
Umiejętność zrozumienia potrzeb klientów to podstawa w projektowaniu UX. Skutecznym sposobem na poznanie doświadczeń użytkowników są badania UX ilościowe i jakościowe. Te drugie pozwalają na dotarcie do umysłów odbiorcy i uzyskanie informacji, jak ulepszyć produkt.
Sortowanie kart to prosta i stosunkowo tania metoda, która ma pomóc w zrozumieniu sposobu strukturyzacji i organizacji treści przez użytkownika w jak najbardziej logiczny dla niego sposób. Card sorting można przeprowadzać na wiele sposobów, m.in. na papierze, na karteczkach Post-It czy też dzięki narzędziom internetowym, działającym w trybie zdalnym.
Międzynarodowy Dzień Kropki przypada w Dniu Olewania Systemu, więc wybaczamy dzisiaj czworonogom (w szczególności naszej Kropce), jeśli w ramach świętowania wybiorą przedłużenie drzemki kosztem spaceru w mokry poranek. Wygospodarowany czas proponujemy wykorzystać na lekturę wykładu o genezie i konsekwencjach tworzenia standardów sieciowych, wpisu o problemach z czytelnością treści oraz zestawienia istotnych elementów projektu centrum wsparcia klienta. Wracamy też do przemyśleń dotyczących tworzenia portfolio, a kończymy esejem na temat projektowania doświadczeń osób zmęczonym wszechobecnym hałasem.