You may be interested in...
Best Practices for eCommerce
200+ recommendations for improving UX/UI for eCommerce
Opportunities and risks of PSD2 in Poland
Systematization of knowledge about PSD2 deepened with expert comments
UX 4 Managers
Practical guide, from what is important in UX
How to redesign e-commerce
Description of the process of redesign of sales platforms
#108 UX Thursday
Every other Thursday an inspiring dose of content about UX and products
How to sell more with UX
Practical guidance based on data and examples
Develop your design skills and stay on top of trends in experience design.
W tym wydaniu CX Czwartku prezentujemy trzy spojrzenia na projektowanie doświadczeń.
Choć sierpniowy krajobraz kusi spokojem i odpoczynkiem, w projektowaniu wciąż dzieje się sporo.
Tym razem wchodzimy w świat designu z energią godną samego Tesli – bo dobre projektowanie to nie magia, tylko dobrze przewodząca logika.
Wraz z zakończeniem roku szkolnego i początkiem kalendarzowego lata przychodzi pora na odrobinę oddechu, ale też refleksji nad projektowaniem, które realnie wspiera użytkowników w codziennych wyzwaniach.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
W tym wydaniu newslettera sprawdzamy, jak projektować bezpieczne i odpowiedzialne rozwiązania, które nie obciążają użytkowników – ani poznawczo, ani etycznie. Zajrzymy też do wnętrza aplikacji audio, gdzie jeden mały toast notification zrobił dużą różnicę oraz podpowiemy, jak przygotować dokumentację UX, która ułatwia życie zespołom developerskim.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Jak skutecznie personalizować doświadczenia użytkowników, by nie przekroczyć granicy prywatności? Jak unikać dark patterns i zamiast manipulacji budować zaufanie? Analizujemy również wewnętrzne bariery organizacyjne, które mogą hamować efektywność UX.
W tym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się narzędziom i strategiom, które usprawniają pracę zespołów i poprawiają doświadczenia użytkowników. Analizujemy, jak Loom zdobył popularność w świecie B2B, w jaki sposób AI automatyzuje marketing i oszczędza cenny czas, a także jak integracja CCaaS i CRM usprawnia obsługę klienta.
For 3 years we have been sending to more than 6000 readers an overview of the most interesting articles from the UX world
The Likert scale is one type of rating scale often used in UX surveys. It allows you to obtain from the questioner his opinion on a given topic - perception, preferences or beliefs. What exactly is it and where can it be checked?
Today, a variety of solutions are available on the market — applications, systems, programs. So how do you stand out from the crowd? The price may not be enough, but the quality is. The matter is facilitated by optimal UX, UI, which help build user loyalty. Why pay attention to customer experience?
With a pale dawn, we begin the celebration of International Cat Day. Anyone who has seen an individual of this species fight (not necessarily a loss) against the laws of physics has no doubt that cats are guided in life by the principle of “think outside the box” — paradoxically often doing so from the inside of the box. Therefore, today we offer you a reading of texts that encourage you to look at the topics of artificial intelligence, electronic banking and design thinking methodology from a different angle. Today`s set of texts also includes a portion of comments on user preference settings and a look at one of the potential trends in the gaming industry.
International Ditch Day could herald a hard day at work, but we remind you that golden retrievers also celebrate their holiday (supposedly always early to dig something out of the ground). We assume that you also have your own ways to spare time, so we invite you to read. Today we dug up articles for you about user-centered SEO, an agile approach to design and interesting examples of the direct sales model. There are also considerations about ethics in two contexts: the use of gamification mechanisms in digital products and conducting research with users.
Why is creating UX mockups so important for a project? To understand this, you need to thoroughly understand the user experience design system. It starts with an audit and research and ends with the implementation of a ready-made solution. One of the stages is the creation of the UX mockup mentioned earlier. What exactly is it and what role does it play in the whole process?
Design Sprint is an action methodology that aims to solve problems quickly. He draws his experience and knowledge from design thinking, created by Google Venturees — creative design of solutions related to products and services. Why use this methodology? When to decide on it?