We use “cookies” to analyze user traffic and remarketing. Detailed information can be found in Privacy Policy.
You may be interested in...
Best Practices for eCommerce
200+ recommendations for improving UX/UI for eCommerce
Opportunities and risks of PSD2 in Poland
Systematization of knowledge about PSD2 deepened with expert comments
UX 4 Managers
Practical guide, from what is important in UX
How to redesign e-commerce
Description of the process of redesign of sales platforms
#108 UX Thursday
Every other Thursday an inspiring dose of content about UX and products
How to sell more with UX
Practical guidance based on data and examples
Develop your design skills and stay on top of trends in experience design.
Tym razem wchodzimy w świat designu z energią godną samego Tesli – bo dobre projektowanie to nie magia, tylko dobrze przewodząca logika.
Dzień dobry lub dobry wieczór, dla tych z Was, którzy nie mieli okazji zapoznać się poprzednim wydaniem newslettera, przypominamy, że rozpoczęliśmy nowy rozdział i UX Czwartek to od niedawna CX Czwartek. Poszerzamy tematykę publikacji o kwestie produktowe i skupiamy się na prezentowaniu treści szeroko zorientowanych na produkt.
Rozpoczynamy nowy rozdział naszego newslettera. Od 2018 roku pisaliśmy w UX Czwartku o… szeroko rozumianej tematyce UX-owej. Od dziś UX Czwartek jest CX Czwartkiem.
W dzisiejszym wydaniu newslettera skupiamy się na projektowaniu doświadczeń użytkowników na urządzeniach mobilnych, metrykach UX i nawigacji.
Gdybyśmy mieli podsumować jednym słowem dzisiejsze zestawienie tekstów o UX, byłaby to empatia. Zrozumienie modeli mentalnych użytkownika i potrzeb interesariuszy to istotne aspekty udanego procesu projektowego. Zebraliśmy dla Was dzisiaj artykuły o tym, dlaczego warto badać oraz jak przedstawiać wyniki, żeby zachęcić osoby zainteresowane do wprowadzenia sugerowanych zmian w produkcie. Ponadto, przyglądamy się trochę teorii kolorów i zasadom psychologii, które mają zastosowanie w tworzeniu UX aplikacji finansowych.
Kalendarz świąt niecodziennych i tych mniej popularnych podpowiada nam, że dziś Światowy Dzień Żółwia. Ciekawostka: te jedne z najstarszych zwierząt na ziemi mają doskonały wzrok! Potrafią widzieć kolory, a nawet dostrzegać obiekty pod wodą. A co słychać w świecie UX?
Maj rozgościł się na dobre, a wraz z nim nadeszła najlepsza pora roku, czyli pora kwitnienia bzu, a przy okazji pierwszy majowy UX Czwartek - zapraszamy do lektury!
Jeśli jeszcze tego nie wiedzieliście, 25 kwietnia ustalony jest jako Międzynarodowy Dzień Pingwina. Święto to ustanowiono w latach 70. na spotkaniu Komitetu Konsultacyjnego ds. Antarktydy, a dzień taki jaki dziś ma stanowić okazję do zwrócenia uwagi na zagrożenia, z jakimi borykają się pingwiny, takie jak zanieczyszczenie oceanów, zmiany klimatu i nadmierne połowy.
W przeddzień dnia czekolady - nowy UX Czwartek na osłodę wieczoru 🍫 A w dzisiejszym zestawieniu krótko i na temat - błędy w tworzeniu map podróży użytkownika, breakpointy i narzędzia CRO.
Zanim wszyscy udamy się na świąteczno-weekendowy odpoczynek - do przeczytania kolejna czwartkowa selekcja artykułów z branży 😊
For 3 years we have been sending to more than 6000 readers an overview of the most interesting articles from the UX world
Without a doubt, Conversion Rate Optimization (CRO) is an area of keen interest among online store owners and managers. Even more so, according to the study, only 22% of companies are satisfied with an achievable conversion rate (source: Transaction). However, is investing in analytical CRO activities a good idea? However, can it be better to invest in, for example, an increase in the budget for generating traffic to the online store?
On the occasion of World Snake Day, we tempt today with texts on design decisions affecting the presidential election or the environment. You'll also find tips on how to talk about users, when it's worth breaking design rules, and what to look out for when optimizing your conversion rate. Finally, a video commentary by Don Norman about the role of designer.
The product card in any e-commerce is the place from which the user is only one step away from adding the product to the cart. The strategy of any store is that users do not go off the expected path. Everyone wants to get their user to buy as soon as possible, but often the potential of various subpages is still not used. In this article, we will reveal to you the secrets used in the product cards and the elements that are often overlooked. We focused on elements that will help increase sales in your store and convince users to buy.
Design according to PET factors, that is, Persuasion, Emotion and Trust, focuses around elements that influence interactions with users in such a way as to lead them to the desired action. In the case of the e-commerce industry, this action defined as success will lead to a purchase, increase in conversions and return customers. From the article you will learn what elements need to be taken care of in order to lead users to make a purchase decision.
Today is International UFO Day, but we have no lyrics for fans of history not from this land. For this, we invite you to a compilation of texts about meeting the needs of users, preparing engaging webinars, samples in benchmarks and a simple way to explore the issue of interface accessibility.
We return after a little longer break straight for International Sushi Day. On this occasion, read about the localization of websites for the needs of Asian residents, the relationship of UX with AV systems and the rules that should be used during the design process. Finally, an entry in a series of stories about the work of a UX designer.