Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
Jednym z najistotniejszych narzędzi w procesie projektowania UX, są persony. To archetyp użytkowników o cechach, które określają dużą grupę odbiorców. Ich stworzenie umożliwia dopasowanie produktu lub usługi do konkretnych adresatów, stosując analizę ich zachowań, umiejętności lub motywacji. Dlaczego Buyer Persona jest tak ważna dla przedsiębiorstw? Dowiesz się w poniższym artykule.
Nasz cykliczny przegląd lektur rozpoczynamy porcją tekstów pod wspólnym hasłem "inclusive design". Proponujemy też wskazówki dotyczące tworzenia dashboardów, specyfikacji prototypów i animacji elementów UI oraz analizę poziomu uwagi użytkowników w oparciu o eye-tracking. W Dniu Trójkąta Koralowego nie mogło również zabraknąć artykułów o tematyce ekologicznej – rzecz jasna w kontekście technologii cyfrowych.
W Dniu Samolotów z Papieru życzymy wszystkim mamom, żeby w szufladach ich biurek nie zabrakło dzisiaj materiału do konstruowania latadełek. Jeśli udało Wam się chwilowo zająć dziecięce ręce i głowy, polecamy teksty o ograniczeniach procesu Design Thinking, nieudanych decyzjach projektowych oraz stosowaniu person i archetypów. Do dzisiejszego zestawienia trafiła też rozmowa na temat możliwości oferowanych przez zdecentralizowaną sieć oraz przypomnienie koncepcji life-centered design.
Obecnie komputery zajmują lwią część naszej rzeczywistości. Znajdują się dosłownie wszędzie. Kiedyś były to ogromne maszyny o wielkości całych pomieszczeń. Teraz – to element codziennego życia. Smartfony, samochody, telewizory, urządzenia kuchenne – każdego dnia używasz co najmniej kilku komputerów.
Dzisiaj przypada Międzynarodowy Dzień Limeryków, co postanowiliśmy należycie uczcić. Czytając próbkę naszej twórczości zastępującą wprowadzenie do dzisiejszego zestawienia tekstów o algorytmach sztucznej inteligencji, dostępności treści i dobrych praktykach projektowych, pamiętajcie, że na co dzień specjalizujemy się w projektowaniu i optymalizacji aplikacji i stron internetowych. Miłej lektury:
Design System z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Korzystają z niego zarówno graficy, UX/UI designerzy, product ownerzy, programiści, analitycy biznesowi i content writerzy. Jaka jest rola Design Systemów w procesie projektowania? Jaki jest ich wpływ na tworzenie produktów cyfrowych?
Z okazji urodzin Wiktora, pomysłodawcy UX Czwartków, wracamy na chwilę do tradycji uwiecznienia na grafice święta związanego z jedzeniem – dziś Dzień Sera Camembert. A teksty w naszym zestawieniu mogą stanowić podpowiedź, jak unikać błędnych decyzji projektowych, zadbać o dostępność w warstwie wizualnej oraz uzyskać dobre efekty w SEO nie rezygnując z jakości w warstwie UX. Na koniec sporo słów o... słowach i wpis z dziennika pewnej UX Designerki.
Metody badania użytkowników to źródło wielu cennych informacji. Pełnią one istotną rolę w rozwoju produktu cyfrowego. Wszelkie dane, które wyodrębnić można z procesów badawczych mogą pomóc w podejmowaniu decyzji odnośnie do zarządzania. Wśród rodzajów metod badawczych wyróżnić można m.in. badania ilościowe. Czym są i jakie są ich zalety?
Business Model Canvas to szablon modelu biznesowego, który pozwala przeanalizować działalność przedsiębiorstwa w zaledwie kilku krokach. Czym dokładnie jest to narzędzie i jak można wykorzystać je w procesie projektowym UX?
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Witamy w kolejnym wydaniu newslettera "CX Czwartek"! Chcecie dowiedzieć się, jak zaprojektować produkty, które same podpowiedzą użytkownikom najlepsze rozwiązania? W dzisiejszym wpisie podpowiadamy również, jak umożliwić użytkownikom łatwe podejmowanie decyzji oraz jak dostosować strategie projektowe do zmieniających się oczekiwań klientów.
Witamy w wydaniu październikowym newslettera "CX Czwartek"! 🍂 Jesień to czas nowych początków, a my mamy dla Was świeże i inspirujące treści, które pomogą Wam lepiej zrozumieć, jak skutecznie prezentować produkty i usługi.
Witamy w drugim wydaniu wrześniowego newslettera z cyklu "CX Czwartek"! 🍂 Wraz z nadejściem jesieni kontynuujemy naszą podróż po świecie innowacji produktowych. Tym razem przygotowaliśmy dla Was zestaw artykułów, które zagłębiają się w tworzenie efektywnego planu zarządzania treściami, najlepsze praktyki związane z onboardingiem użytkowników i anticipatory design – czyli projektowanie, które minimalizuje liczbę wyborów i upraszcza procesy dla użytkownika.
Witamy w pierwszym wydaniu wrześniowego newslettera z cyklu "CX Czwartek"! 🎒✏️ Dzieci i młodzież wracają do szkoły po wakacyjnej przerwie, a my zapraszamy Was do odkrycia świeżych treści z tematyki szeroko zorientowanej na produkt.
W dzisiejszym wydaniu newslettera towarzyszącemu Wielkiemu Dniu Pszczół przygotowaliśmy dla Was zestawienie artykułów, w których przeczytacie o projektowaniu neuroinkluzywnym, pasku wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i mapowaniu podróży użytkownika.
Dzień dobry lub dobry wieczór, dla tych z Was, którzy nie mieli okazji zapoznać się poprzednim wydaniem newslettera, przypominamy, że rozpoczęliśmy nowy rozdział i UX Czwartek to od niedawna CX Czwartek. Poszerzamy tematykę publikacji o kwestie produktowe i skupiamy się na prezentowaniu treści szeroko zorientowanych na produkt.