Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Ptaków sprawdzamy o czym ostatnio ćwierkały internetowe wróble. Oprócz artykułów, dla których punktem wyjścia była głośna aukcja grafiki sprzedanej za 69 milionów dolarów znajdziecie teksty: o zwiększaniu dostępności publikowanych treści, analizie heurystycznej oraz doborze kolorów. W dzisiejszym zestawieniu nie zabrakło też kącika inspiracji - zróbcie przerwę w śledzeniu tweetów i zajrzyjcie na Instagram.
Z okazji Europejskiego Dnia Mózgu zaczynamy solidną dawką rozważań na temat dobrych i złych praktyk projektowych. Na pobudzenie szarych komórek proponujemy też teksty o interfejsach urządzeń mobilnych, algorytmach oceniających UX oraz sposobach na udany debiut produktu cyfrowego. Nie zabraknie też porady dla projektantów grafiki i UX. Dla amatorów zagadek w grafice ukryliśmy jeszcze jedno z przypadających dziś świąt - miłej zabawy!
Świętujemy Międzynarodowy Dzień Mistrza Gry nieco powiększonym zestawem tekstów. Przejrzyjcie je wszystkie lub niech rzut kostką zadecyduje, czy wybrać opis mechanizmów grywalizacji, uwagi na temat projektowania usług oraz jeden z tekstów o decyzjach projektowych według klienta. Możecie się też zatrzymać przy artykułach na temat procesu projektowania UX oraz dwóch przewodnikach po metodach badań UX.
iMarketing Transformer opracował raport z badania "Marketing w branży IT" w którym wzięło udział kilkanaście firm zrzeszonych w ramach Stowarzyszenia ITCorner. IDEACTO jest partnerem raportu.
Czas naładować akumulatory przy nowej porcji tekstów: o etyce projektowania, prototypowaniu oraz roli projektantów we wzmacnianiu dojrzałości projektowej firm. Podkręcamy energię porcją statystyk i zestawieniem inspiracji dla projektantów tworzących swoje portfolio. Dziś w kalendarzu Dzień Baterii.
Coraz częściej duże firmy i korporacje realizują zakup usług User Experience w formie formalnych lub uproszczonych przetargów. Specjaliści i menedżerowie działów zakupów spotykają się zatem z koniecznością zrozumienia specyfiki usług UX, przygotowania dokumentacji, przeprowadzenia przetargu oraz wsparcia w wyborze wygranej oferty.
Dziś Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. W naszym zestawieniu znajdziecie teksty o modelu strategii projektowania oraz opis projektu aplikacji, zwracające uwagę na zrównoważony rozwój i kwestie etyczne obecne w projektowaniu UX, Prześledźcie uwagi na temat efektywnego wykorzystywania przestrzeni w projekcie witryny internetowej oraz dostępności grafiki i multimediów. A że lepiej zapobiegać, niż leczyć, rzućcie okiem na poradnik dla freelancerów na temat dobierania zleceń.
Nie zapomnijcie dziś o życzeniach z okazji Dnia Babci. Pomiędzy domowymi pierogami a babcinym ciastem znajdźcie chwilę na lekturę tekstów o postrzeganiu roli projektanta, błędach popełnianych przez początkujących twórców interfejsów oraz ocenie użyteczności produktów cyfrowych. W zestawieniu mamy też relację z projektowania aplikacji aktywizującej seniorów oraz opis redesignu UI gry pedagogicznej. Jeśli w tym roku nie spieszycie się na obiad do babci, może wygospodarujecie też chwilę na artykuł o interfejsach głosowych.
Bez wątpienia w ubiegłym roku transformacji ulega ogromny obszar zachowań konsumentów. Nie pozostaje to bez wpływ na oczekiwania użytkowników online, a co za tym idzie wygląd i funkcjonowanie sklepów e-commerce. Co się zmienia? Chyba więcej niż się spodziewaliśmy!
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego przygotujcie się dzisiaj na 5 lekcji. Zaczynamy od elementarza – tekstu pomagającego zrozumieć istotę projektowania UX oraz artykułu z wyjaśnieniem psychologicznych i biologicznych podstaw kształtowania się przekonań. Są też ćwiczenia z kreatywności w kontekście algorytmów AI generujących obrazy oraz krótka lekcja marketingu dla marek z branży smart home. Na koniec proponujemy praktyki z prezentacji portfolio prac.
Style Guide, czyli przewodnik po stylu, jest jednym z najważniejszych elementów w świecie UX. Dostarcza zrozumiałe, uniwersalne wskazówki, które pomagają zapobiec niepowodzeniom, wynikającym z braku spójności. Guide Style może być m.in. sposobem na poprawę autentyczności contentu. Ponadto pomaga poprawić wrażenia użytkownika i nadać im zupełnie nowy wymiar. Czym więc konkretnie jest przewodnik po stylu i jakie znaczenie ma dla Twojej strony?
Value Proposition to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Określa on czynniki, które łączą ofertę marki z klientami oraz to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Nie są to tylko usługi lub produkty, które trafiają do konsumentów. To również komponenty pomagające rozwiązać powstające problemy, w którymi nie potrafią poradzić sobie konkurencji. Dzięki temu klient może wybrać właśnie Ciebie.
Dobra wiadomość dla osób, którym przejadły się “zwykłe” mrożone gałki i rożki – dzisiaj świętujemy Dzień Ciasta Lodowego. Nad talerzykiem chłodzących słodkości wyszperaliśmy teksty zachęcające do refleksji nad prywatnością w sieci, dostępnością animowanych treści oraz podejściem do rozszerzania funkcjonalności w projektach aplikacji. Są też przykłady błędów: tych w interfejsach, ale też życiowych, wynikających z ignorowania znaków ostrzegawczych podczas starania się o pracę w projekcie. Życzymy miłego pałaszowania, a sami biegniemy po dokładkę.
W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję inspiracji dla projektantów interfejsów.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.