We use “cookies” to analyze user traffic and remarketing. Detailed information can be found in Privacy Policy.
You may be interested in...
Best Practices for eCommerce
200+ recommendations for improving UX/UI for eCommerce
Opportunities and risks of PSD2 in Poland
Systematization of knowledge about PSD2 deepened with expert comments
UX 4 Managers
Practical guide, from what is important in UX
How to redesign e-commerce
Description of the process of redesign of sales platforms
#108 UX Thursday
Every other Thursday an inspiring dose of content about UX and products
How to sell more with UX
Practical guidance based on data and examples
Develop your design skills and stay on top of trends in experience design.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
W tym wydaniu newslettera sprawdzamy, jak projektować bezpieczne i odpowiedzialne rozwiązania, które nie obciążają użytkowników – ani poznawczo, ani etycznie. Zajrzymy też do wnętrza aplikacji audio, gdzie jeden mały toast notification zrobił dużą różnicę oraz podpowiemy, jak przygotować dokumentację UX, która ułatwia życie zespołom developerskim.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Jak skutecznie personalizować doświadczenia użytkowników, by nie przekroczyć granicy prywatności? Jak unikać dark patterns i zamiast manipulacji budować zaufanie? Analizujemy również wewnętrzne bariery organizacyjne, które mogą hamować efektywność UX.
W tym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się narzędziom i strategiom, które usprawniają pracę zespołów i poprawiają doświadczenia użytkowników. Analizujemy, jak Loom zdobył popularność w świecie B2B, w jaki sposób AI automatyzuje marketing i oszczędza cenny czas, a także jak integracja CCaaS i CRM usprawnia obsługę klienta.
W dzisiejszym CX Czwartku przyglądamy się temu, jak sztuczna inteligencja zmienia nasze oczekiwania – od personalizacji po proaktywne wsparcie. Zastanawiamy się także nad tym, czy AI powinno naśladować ludzkie emocje oraz jakie błędy popełniane są przy projektowaniu rozwijanych menu.
W dzisiejszym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się kluczowym aspektom UX w e-commerce i ochronie zdrowia, a także polecamy wartościowe źródła wiedzy dla product managerów. Zaczynamy od analizy stron produktowych – badania Baymard Institute pokazują, że większość z nich nadal wymaga poprawy. Następnie przyglądamy się trendom w cyfrowej opiece zdrowotnej oraz najlepszym praktykom UX dla aplikacji medycznych. Na koniec polecamy książki i podcasty, które pomogą rozwijać kompetencje w product management.
Witamy w pierwszym wydaniu newslettera w 2025 roku! 🎉 Kontynuujemy dzielenie się z Wami inspiracjami i wiedzą, które pomogą Wam tworzyć jeszcze lepsze doświadczenia użytkowników.
W dzisiejszym CX Czwartku zebraliśmy dla Was artykuły, z których dowiecie się jak łączyć procesy UX i CX w organizacjach, jak efektywnie planować procesy badawcze w projektach oraz co składa się na dobrze zaprojektowany formularz.
For 3 years we have been sending to more than 6000 readers an overview of the most interesting articles from the UX world
We begin our cyclical review of readings with a portion of texts under the common slogan “inclusive design”. We also offer tips for creating dashboards, specifying prototypes and animations of UI elements, and analyzing the level of attention of users based on eye-tracking. Coral Triangle Day could not be missing articles on ecological topics - of course in the context of digital technologies.
On Paper Airplanes Day, we wish all mothers that the drawers of their desks do not lack material for constructing airplanes today. If you have managed to temporarily occupy children's hands and heads, we recommend texts about the limitations of the Design Thinking process, unsuccessful design decisions and the use of personas and archetypes. Today's summary also included a conversation about the possibilities offered by a decentralized network and a reminder of the concept of life-centered design.
Today, computers occupy the lion's share of our reality. They are found literally everywhere. They used to be huge machines the size of entire rooms. Now — it's part of everyday life. Smartphones, cars, TVs, kitchen appliances — you use at least a few computers every day.
Today is International Limerick Day, which we have decided to celebrate properly. As you read a sample of our work replacing the introduction to today's compilation of texts on AI algorithms, content accessibility and good design practices, keep in mind that we specialize in the design and optimization of applications and websites on a daily basis. Have a nice read:
Design System is becoming more and more popular from year to year. It is used by graphic designers, UX/UI designers, product owners, programmers, business analysts and content writers. What is the role of Systems Design in the design process? What is their impact on the creation of digital products?
On the occasion of the birthday of Viktor, the originator of UX Thursdays, we return for a moment to the tradition of immortalizing in graphics a holiday related to food — today Camembert Cheese Day. And the texts in our summary can be a hint on how to avoid wrong design decisions, ensure accessibility in the visual layer and achieve good results in SEO without sacrificing quality in the UX layer. Finally, a few words about... words and an entry from the diary of a certain UX Designer.