You may be interested in...
Best Practices for eCommerce
200+ recommendations for improving UX/UI for eCommerce
Opportunities and risks of PSD2 in Poland
Systematization of knowledge about PSD2 deepened with expert comments
UX 4 Managers
Practical guide, from what is important in UX
How to redesign e-commerce
Description of the process of redesign of sales platforms
#108 UX Thursday
Every other Thursday an inspiring dose of content about UX and products
How to sell more with UX
Practical guidance based on data and examples
Develop your design skills and stay on top of trends in experience design.
Tym razem wchodzimy w świat designu z energią godną samego Tesli – bo dobre projektowanie to nie magia, tylko dobrze przewodząca logika.
Wraz z zakończeniem roku szkolnego i początkiem kalendarzowego lata przychodzi pora na odrobinę oddechu, ale też refleksji nad projektowaniem, które realnie wspiera użytkowników w codziennych wyzwaniach.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
W tym wydaniu newslettera sprawdzamy, jak projektować bezpieczne i odpowiedzialne rozwiązania, które nie obciążają użytkowników – ani poznawczo, ani etycznie. Zajrzymy też do wnętrza aplikacji audio, gdzie jeden mały toast notification zrobił dużą różnicę oraz podpowiemy, jak przygotować dokumentację UX, która ułatwia życie zespołom developerskim.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Jak skutecznie personalizować doświadczenia użytkowników, by nie przekroczyć granicy prywatności? Jak unikać dark patterns i zamiast manipulacji budować zaufanie? Analizujemy również wewnętrzne bariery organizacyjne, które mogą hamować efektywność UX.
W tym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się narzędziom i strategiom, które usprawniają pracę zespołów i poprawiają doświadczenia użytkowników. Analizujemy, jak Loom zdobył popularność w świecie B2B, w jaki sposób AI automatyzuje marketing i oszczędza cenny czas, a także jak integracja CCaaS i CRM usprawnia obsługę klienta.
W dzisiejszym CX Czwartku przyglądamy się temu, jak sztuczna inteligencja zmienia nasze oczekiwania – od personalizacji po proaktywne wsparcie. Zastanawiamy się także nad tym, czy AI powinno naśladować ludzkie emocje oraz jakie błędy popełniane są przy projektowaniu rozwijanych menu.
W dzisiejszym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się kluczowym aspektom UX w e-commerce i ochronie zdrowia, a także polecamy wartościowe źródła wiedzy dla product managerów. Zaczynamy od analizy stron produktowych – badania Baymard Institute pokazują, że większość z nich nadal wymaga poprawy. Następnie przyglądamy się trendom w cyfrowej opiece zdrowotnej oraz najlepszym praktykom UX dla aplikacji medycznych. Na koniec polecamy książki i podcasty, które pomogą rozwijać kompetencje w product management.
For 3 years we have been sending to more than 6000 readers an overview of the most interesting articles from the UX world
Without a doubt, Conversion Rate Optimization (CRO) is an area of keen interest among online store owners and managers. Even more so, according to the study, only 22% of companies are satisfied with an achievable conversion rate (source: Transaction). However, is investing in analytical CRO activities a good idea? However, can it be better to invest in, for example, an increase in the budget for generating traffic to the online store?
On the occasion of World Snake Day, we tempt today with texts on design decisions affecting the presidential election or the environment. You'll also find tips on how to talk about users, when it's worth breaking design rules, and what to look out for when optimizing your conversion rate. Finally, a video commentary by Don Norman about the role of designer.
The product card in any e-commerce is the place from which the user is only one step away from adding the product to the cart. The strategy of any store is that users do not go off the expected path. Everyone wants to get their user to buy as soon as possible, but often the potential of various subpages is still not used. In this article, we will reveal to you the secrets used in the product cards and the elements that are often overlooked. We focused on elements that will help increase sales in your store and convince users to buy.
Design according to PET factors, that is, Persuasion, Emotion and Trust, focuses around elements that influence interactions with users in such a way as to lead them to the desired action. In the case of the e-commerce industry, this action defined as success will lead to a purchase, increase in conversions and return customers. From the article you will learn what elements need to be taken care of in order to lead users to make a purchase decision.
Today is International UFO Day, but we have no lyrics for fans of history not from this land. For this, we invite you to a compilation of texts about meeting the needs of users, preparing engaging webinars, samples in benchmarks and a simple way to explore the issue of interface accessibility.
We return after a little longer break straight for International Sushi Day. On this occasion, read about the localization of websites for the needs of Asian residents, the relationship of UX with AV systems and the rules that should be used during the design process. Finally, an entry in a series of stories about the work of a UX designer.