Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Dzień Staroci. Dzisiejszy dzień poświęcony jest przedmiotom. Nie byle jakim, bo cennym i urokliwym. Mogłoby się wydawać, że z pozoru nieprzydatne, ale na pewno związane z jakąś historią. Lekko nadgryzione zębem czasu, porzucone gdzieś w kąt i czekające na swój moment. Podobnie jak przedmioty, kolekcjonujemy też informacje. Do tej kolekcji dołączamy dzisiejszy wpis, a w nim kilka słów o pracy metodą design thinking, moodboardach w pracy projektowej i tworzeniu produktów zgodnie z zasadami dostępności.
UX Designer to jeden z zawodów, który cieszy się rosnącą popularnością,zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jego praca jest niezwykle ciekawa ikreatywna, ale także wymagająca zdobycia wielu niezbędnych umiejętności.Czym dokładnie zajmuje się projektant UX? Jakie zdolności należy posiadać, abynim zostać?
Stworzenie optymalnego landing page to prosty sposób do osiągnięcia celówbiznesowych, takich jak nawiązanie kontaktu z klientami, zdobycie informacji na ichtemat, sprzedaż usług lub towarów. Warto więc dokładnie przemyśleć jego projekt iprzede wszystkim zastanowić się, w jakim dokładnie celu ma powstać. Na czym należysię skupić tworząc profesjonalny landing page?
Podobno w starożytności Tłusty Czwartek był dniem, w którym świętowano odejście zimy i wyczekiwano nadejścia wiosny. Co więcej, jedzone z tej okazji pączki wcale nie były od razu słodkie, ponieważ dawniej było to ciasto nadziewane słoniną i smażone na smalcu. Czy brzmi pysznie? Pozostawimy to do Waszej oceny a tymczasem zapraszamy na drugie w tym miesiącu zestawienie artykułów ze świata UX, a wśród nich m.in. wskazówki odnośnie otrzymania i dawania dobrej jakości feedbacku, kilka słów na temat przygotowywania roadmapy oraz zbiór najnowszych inspiracji dla UI designerów.
Planem każdego przedsiębiorcy jest maksymalny rozwój firmy i osiągnięcie jaknajwyższych dochodów. Osiągnąć sukces mogą tylko Ci, którzy obiorą najlepszą ścieżkędziałania. Planując strategię marketingową należy w szczególności zadbać o optymalny UX.Dlaczego odgrywa on tak istotną rolę i czemu należy poświęcić mu czas?
Dzisiaj obchodzimy święta dwóch wysłanników wiosny! Mimo, że do jej początku jeszcze poczekamy, wielu uważnie jej wyczekuje. Najsłynniejszy świstak na świecie, czyli Phil z Punxsutawney w Pensylwanii dziś po raz kolejny przepowie Amerykanom jak długo potrwa jeszcze zima. Europa również posiada swój wyznacznik wiosny, czyli dzisiejszy Dzień Niedźwiedzia i jego potencjalne wyjście z nory, które zwiastowało koniec zimy. Dzisiaj jednak te dwa osobniki zwiastują coś innego - kolejny UX Czwartek, a w nim między innymi o śmierci UX, kodowaniu przez projektantów, zjawisku grupowego myślenia, introwertycznym designie i sposobach na dobry brief projektowy.
Pierwsze zestawienie w tym roku przypada na dzień popcornu! Polecamy więc Wam wieczorem uczcić ten dzień miską prażonej kukurydzy przy dobrym filmie w kinie bądź we własnych czterech kątach.Tymczasem my zapraszamy do naszego zestawienia, w którym między innymi o projektowaniu dla świata przyszłości, narzędziu DevTools i tworzeniu person. Podrzucamy Wam również szeroki zestaw użytecznych i funkcjonalnych inspiracji projektowych!
Jeśli nieobce jest Ci pojęcie doświadczeń użytkownika, czyli UX, słyszałeś też pewnie o UXResearcherze. Osoba ta zajmuje się szeroko rozumianym badaniem odczuć userów i ichpotrzeb. Czym dokładnie się zajmuje i za co jest odpowiedzialny?
Na pewno świąteczne szaleństwo dało Wam o sobie wyraźnie znać, dlatego jesteśmy zaszczyceni, że znaleźliście chwilę na zapoznanie się z naszym UX Czwartkiem.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Dzisiaj Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, więc znajdźcie publiczność, usiądźcie wygodnie i do dzieła. A do przeczytania macie teksty o możliwościach zmiany w podejściu do projektowaniu UX/UI, fenomenie TikToka oraz angażowaniu użytkowników odpowiednio dobranym projektem dźwięku i wyskakujących okienek. Na koniec zostawcie sobie instrukcję do ćwiczeń z kreatywności.
Umiejętność zrozumienia potrzeb klientów to podstawa w projektowaniu UX. Skutecznym sposobem na poznanie doświadczeń użytkowników są badania UX ilościowe i jakościowe. Te drugie pozwalają na dotarcie do umysłów odbiorcy i uzyskanie informacji, jak ulepszyć produkt.
Sortowanie kart to prosta i stosunkowo tania metoda, która ma pomóc w zrozumieniu sposobu strukturyzacji i organizacji treści przez użytkownika w jak najbardziej logiczny dla niego sposób. Card sorting można przeprowadzać na wiele sposobów, m.in. na papierze, na karteczkach Post-It czy też dzięki narzędziom internetowym, działającym w trybie zdalnym.
Międzynarodowy Dzień Kropki przypada w Dniu Olewania Systemu, więc wybaczamy dzisiaj czworonogom (w szczególności naszej Kropce), jeśli w ramach świętowania wybiorą przedłużenie drzemki kosztem spaceru w mokry poranek. Wygospodarowany czas proponujemy wykorzystać na lekturę wykładu o genezie i konsekwencjach tworzenia standardów sieciowych, wpisu o problemach z czytelnością treści oraz zestawienia istotnych elementów projektu centrum wsparcia klienta. Wracamy też do przemyśleń dotyczących tworzenia portfolio, a kończymy esejem na temat projektowania doświadczeń osób zmęczonym wszechobecnym hałasem.
Z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego przygotujcie się dzisiaj na 5 lekcji. Zaczynamy od elementarza – tekstu pomagającego zrozumieć istotę projektowania UX oraz artykułu z wyjaśnieniem psychologicznych i biologicznych podstaw kształtowania się przekonań. Są też ćwiczenia z kreatywności w kontekście algorytmów AI generujących obrazy oraz krótka lekcja marketingu dla marek z branży smart home. Na koniec proponujemy praktyki z prezentacji portfolio prac.
Style Guide, czyli przewodnik po stylu, jest jednym z najważniejszych elementów w świecie UX. Dostarcza zrozumiałe, uniwersalne wskazówki, które pomagają zapobiec niepowodzeniom, wynikającym z braku spójności. Guide Style może być m.in. sposobem na poprawę autentyczności contentu. Ponadto pomaga poprawić wrażenia użytkownika i nadać im zupełnie nowy wymiar. Czym więc konkretnie jest przewodnik po stylu i jakie znaczenie ma dla Twojej strony?