We use “cookies” to analyze user traffic and remarketing. Detailed information can be found in Privacy Policy.
You may be interested in...
Best Practices for eCommerce
200+ recommendations for improving UX/UI for eCommerce
Opportunities and risks of PSD2 in Poland
Systematization of knowledge about PSD2 deepened with expert comments
UX 4 Managers
Practical guide, from what is important in UX
How to redesign e-commerce
Description of the process of redesign of sales platforms
#108 UX Thursday
Every other Thursday an inspiring dose of content about UX and products
How to sell more with UX
Practical guidance based on data and examples
Develop your design skills and stay on top of trends in experience design.
Tym razem wchodzimy w świat designu z energią godną samego Tesli – bo dobre projektowanie to nie magia, tylko dobrze przewodząca logika.
Wraz z zakończeniem roku szkolnego i początkiem kalendarzowego lata przychodzi pora na odrobinę oddechu, ale też refleksji nad projektowaniem, które realnie wspiera użytkowników w codziennych wyzwaniach.
Czasem to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, ma największy wpływ na doświadczenie użytkownika.
W tym wydaniu newslettera sprawdzamy, jak projektować bezpieczne i odpowiedzialne rozwiązania, które nie obciążają użytkowników – ani poznawczo, ani etycznie. Zajrzymy też do wnętrza aplikacji audio, gdzie jeden mały toast notification zrobił dużą różnicę oraz podpowiemy, jak przygotować dokumentację UX, która ułatwia życie zespołom developerskim.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Jak skutecznie personalizować doświadczenia użytkowników, by nie przekroczyć granicy prywatności? Jak unikać dark patterns i zamiast manipulacji budować zaufanie? Analizujemy również wewnętrzne bariery organizacyjne, które mogą hamować efektywność UX.
W tym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się narzędziom i strategiom, które usprawniają pracę zespołów i poprawiają doświadczenia użytkowników. Analizujemy, jak Loom zdobył popularność w świecie B2B, w jaki sposób AI automatyzuje marketing i oszczędza cenny czas, a także jak integracja CCaaS i CRM usprawnia obsługę klienta.
W dzisiejszym CX Czwartku przyglądamy się temu, jak sztuczna inteligencja zmienia nasze oczekiwania – od personalizacji po proaktywne wsparcie. Zastanawiamy się także nad tym, czy AI powinno naśladować ludzkie emocje oraz jakie błędy popełniane są przy projektowaniu rozwijanych menu.
W dzisiejszym wydaniu CX Czwartku przyglądamy się kluczowym aspektom UX w e-commerce i ochronie zdrowia, a także polecamy wartościowe źródła wiedzy dla product managerów. Zaczynamy od analizy stron produktowych – badania Baymard Institute pokazują, że większość z nich nadal wymaga poprawy. Następnie przyglądamy się trendom w cyfrowej opiece zdrowotnej oraz najlepszym praktykom UX dla aplikacji medycznych. Na koniec polecamy książki i podcasty, które pomogą rozwijać kompetencje w product management.
For 3 years we have been sending to more than 6000 readers an overview of the most interesting articles from the UX world
Design System is becoming more and more popular from year to year. It is used by graphic designers, UX/UI designers, product owners, programmers, business analysts and content writers. What is the role of Systems Design in the design process? What is their impact on the creation of digital products?
On the occasion of the birthday of Viktor, the originator of UX Thursdays, we return for a moment to the tradition of immortalizing in graphics a holiday related to food — today Camembert Cheese Day. And the texts in our summary can be a hint on how to avoid wrong design decisions, ensure accessibility in the visual layer and achieve good results in SEO without sacrificing quality in the UX layer. Finally, a few words about... words and an entry from the diary of a certain UX Designer.
User survey methods are a source of a lot of valuable information. They play an important role in the development of a digital product. Any data that can be extracted from research processes can help you make management decisions. Among the types of research methods, one can distinguish, among others, quantitative research. What are they and what are their advantages?
Business Model Canvas is a business model template that allows you to analyze the activities of an enterprise in just a few steps. What exactly is this tool and how can it be used in the UX design process?
In today's graphic you will find inspiration from Dolphin Day (and a little bit from the Day of Looking at the Sky), and in the compilation texts about the specifics of working in-house and in agencies, amateur data analysis and digital versions of daily activities. We've also included links to personal reflections on developing the skills needed during design and feedback on one of the trends trying to make a name for itself on the global web.
If you are looking for a way to improve the management of multi-variable projects, you should be interested in the Agile methodology. What is it and how does it affect progress at work?